De eerste stapjes in Azië

Wat is het eten hier goedkoop zeg! Taiwan, ik heb er nog niet veel van gezien, maar ik weet nu al dat er veel te eten is. Voor zo’n 2 euro eet je hier je avondmaal.

Na een lange, lange vlucht, die geen last had van de bommelding op Schiphol overigens, was het superfijn om in Taipei te landen. Op het vliegveld moest je een hele lange gang door lopen voordat je naar buiten kon. Er stonden tientallen Taiwanezen met bordjes langs de kant. Ook de taxichauffeurs waren alom aanwezig, maar ik ging toch maar met de bus. Een klein, hyper mannetje verkocht me binnen no time een kaartje en even later zat ik in een hobbelige bus die langzaam een weg naar Taipei zocht. De eerste indruk van dit land viel toch wat tegen. Het regende, was klam warm en we reden alleen maar langs lelijke gebouwen met veel reclame. Toen we Taipei binnen reden werd het gelukkig beter. Het is een super grote stad, maar met veel minder hoogbouw dan gedacht. En daar hoog bovenuit torend dan Taipei 101, ooit het hoogste gebouw van de wereld. Totaan het metrostation waar ik eruit moest vond ik het wel, maar toen bleek mijn Chinees toch niet voldoende ontwikkeld te zijn en kon ik de korte weg naar mijn hostel niet vinden. Ik wist dat ik er bijna was, maar een aardige Taiwanees moest me redden en heeft me naar het hostel gebracht. Het was nog maar 100m lopen…

Nu zit ik in een hostel waar eigenlijk alleen maar mensen zitten die er voor langere tijd wonen. Ik ben toe aan een flinke dosis slaap, maar dan kan ik deze stad wel aan.

One thought on “De eerste stapjes in Azië

  1. Hee andrea,
    Eten in azie is inderdaad heel goedkoop :p. Geniet er nog maar van want in australië is het over met de pret en betaal je nog meer dan in nederland ;). Slaap lekker. X tonneke

Geef een reactie

