Kreeften en vleermuizen

Omdat ik me voorgenomen had vandaag een ultieme chill-dag te nemen ben ik door Hyde park gelopen en aan het einde op een bankje gaan zitten. Het was echt extreem warm vandaag. Er was een man met gitaar die allemaal liedjes speelde, vele toeristen maakten foto’s van de fontein en tegen lunchtijd kwamen de zakenmensen massaal het park in. En dan waren er nog de hardlopers. De hele dag door kwam ik hardlopers tegen in de felle zon. Ga toch ’s ochtends rennen ofzo. Dat is toch niet gezond.

Ik vervolgde mijn weg naar de Royal Botanical Gardens. De botanische tuin van Sydney is echt mega groot en geeft één van de mooiste uitzichten op het opera house en de Harbour bridge. Langzaam slenterde ik door de vele paadjes totdat ik ineens een raar geluid hoorde. Waren dat vogels? Ineens vloog er iets voorbij. Ieks, de mega botanische tuin heeft mega vleermuizen, flying foxes. Maar dan ook echt mega! Deze beestjes kunnen wel 1,3m spanwijdte hebben. Ze hingen allemaal op zijn kop in de bomen, wapperend met hun vleugels om verkoeling te krijgen. Af en toe vloog er eentje van de ene naar de andere boom.

Toen ik daar zat raakte ik in gesprek met een man uit Brisbane. Hij zei dat de beestjes hier eigenlijk alleen maar schade aanrichten en ze thuishoren in het regenwoud. Nadat we nog wat gepraat hadden zei hij dat wanneer ik in Brisbane zou komen, hij wel het een en ander kon regelen. “En ik heb een zoon, van jouw leeftijd. Hij is knap. Lang. Ik kan jullie wel aan elkaar voorstellen. Hij studeert rechten en wil diplomaat worden.” Haha, misschien komt dat huisje in Brisbane er dan toch wel, tante Suzan! ;)

Naast vleermuizen waren er heel veel grasvelden waarop mensen lagen te zonnen en exotische planten. Je kon helemaal naar de zee lopen waar je inderdaad een schitterend uitzicht had op de brug en de andere delen van Sydney. Aan het einde van de dag was ik lichtelijk rood. De zon schijnt hier feller dan verwacht. Vandaar ook dat er zoveel rode kreeften in mijn hostel rondlopen. De volgende keer dan toch maar wat vaker tussendoor smeren.

2 thoughts on “Kreeften en vleermuizen

  1. Hoi Andrea,

    Dat gaat al de goede kant op. Ik zie mijn tuinhuisje al in jouw achtertuin aan de horizon verschijnen. Uh, wanneer ga je naar Brisbane? Ik heb nog geen vakantiebestemming dit jaar.

    Groetjes “tante” Suzan.

  2. Komt zo bekend voor;), echt super! Die vleermuizen zie je overal, wel gaaf. Miss is die kerel wel heel leuk :p
    X tonneke

Geef een reactie

