Mijn nieuwe carriere: drugszaken enzo

Het is zover. Mijn eerste sollicitatiegesprek in Sydney. Afgelopen vrijdag heb ik super veel gesolliciteerd. ’s Avonds kreeg ik al meteen twee telefoontjes. Helaas zocht één ervan iemand voor een langere tijd, maar bij de andere kon ik vandaag op gesprek komen. Tenminste… dat dacht ik.

Na een 45 minuten durende busrit naar Dee why, in het noorden van Sydney, kwam ik aan bij het advocatenkantoor waar ik moest zijn. Er was nog een ander Nederlands meisje dat ook voor het gesprek kwam. De baan is dan ook een baan als vertaler. Jawel, ik ben nu officieel een NL-EN vertaler :)

We konden meteen aan de slag! Het kantoor is bezig met een rechtzaak met betrekking tot drugs en ze proberen de onschuld van de Australische betrokkenen te bewijzen. De zaak loopt al jaren en nu hebben ze eindelijk audiomateriaal kunnen bemachtigen. Helaas voor hun, en gelukkig voor mij, is al het materiaal in het Nederlands. Nu bestaat mijn baan dus uit het vertalen van telefoongesprekken en smsjes van de Nederlandse verdachten. Daar hopen ze dan informatie uit te kunnen halen om de onschuldige vrij te pleiten. Vandaag ben ik begonnen aan de 27.000 smsjes die er zijn. Leuk om al die privéberichten te zien, van seksueel getinte smsjes tot deals die worden gesloten.

Het is allemaal nogal vaag. Ik heb geen verklaring van geheimhouding moeten tekenen, heb (nog) geen contract, en we mogen eigenlijk komen en gaan wanneer we willen. Toch zijn mijn collega en ik vastbesloten zoveel mogelijk te verdienen en dus fulltime aan de slag te gaan. Dat kan ik dan de komende 3 maanden blijven doen. De eerste week is een soort van proef om te kijken hoe snel en hoe goed we ons werk doen. We krijgen deze week dus 15 dollar per uur, maar als alles goed gaat wordt dat daarna 20 dollar. Nou daar doe ik het voor! Aan het eind van de week hoop ik wel te weten hoe alles verder gaat verlopen. Het enige wat ik nu nog mis, is een bedje in een leuk apartement. Work in progress!

One thought on “Mijn nieuwe carriere: drugszaken enzo

  1. Hee Dre,

    Zo, ik heb de afgelopen week heel wat berichten gemist. Fijn dat je een goed betaalde baan hebt. En hij is nog leuk ook! Het lijkt me interessant zoiets van dichtbij mee te maken.
    Ik ben afgelopen week op wintersport geweest. Heel erg relaxed, mooi weer (als je goed kijkt heb ik een afdruk van een bril op mijn hoofd). En het snowboarden gaat steeds beter!

    Veel plezier met je werk,
    Marianne

Geef een reactie

