A zoo with a view

Als dieren huur moesten betalen voor hun hok, dan was dit het penthouse van de dierentuinen. Vanuit alle hoeken is er uitzicht op de stad met de brug en het opera house. Een ticket voor de dierentuin is dan ook niet goedkoop, maar ik had een deal met korting gevonden. De ferry bracht me vanaf Darling Harbour naar het onderste randje van de Taronga Zoo. Vanaf daar ging een kabelbaan naar boven zodat je vervolgens alleen nog maar naar beneden hoefde te lopen. Taronga was namelijk tegen een heuvel aan gebouwd en overal gingen trappen, roltrappen en paadjes omhoog.

De dierentuin was ook meteen mijn eerste kennismaking met de ‘wildlife’ van Australië. De koala’s hingen slapend in de bomen en er lagen wat kangaroos lusteloos in de zon. Op één stukje dierentuin kon je rondlopen tussen de kangaroos en een emu zonder dat er een hek tussen zat. Zo’n vogel is dan ineens wel heel groot. En dan hopt er ineens een kangaroo met een baby in haar buidel voorbij. Ik voelde me weer helemaal kind. In ieder geval totdat een ander kind een yoghurtdrankje over me heen spoot tijdens de vogelshow.

Zelfs in de dierentuin kon ik mijn mede-Nederlanders niet ontwijken. Troy, een zeehond uit de show, was geboren in Rotterdam. Je kunt je bijna niet voorstellen dat zo’n beest dan helemaal hierheen gevlogen wordt. Maar Taronga zoo doet wel meer aan uitwisselingen en neemt ook deel aan fokprogramma’s. Ze zijn actief bezig met het beschermen van de natuur en het zorgen dat bepaalde dieren niet uitsterven. Zo heb ik geleerd dat de befaamde tasmanian devil vroeger door heel Australië leefde. Nu is hij alleen nog maar te vinden in Tasmanië en zelfs daar lijkt hij uit te gaan sterven door een besmettelijke kanker die heerst onder de beestjes.

Al met al was het werkelijk een heerlijke dag. Een beetje rondslenteren, dieren bekijken en genieten van de zon. Als de herfstdagen zo zijn, dan mag het van mij herfst blijven.

2 thoughts on “A zoo with a view

  1. Hee andrea,

    Leuk al je verhalen. Zo herkenbaar. Heb je de kangeroes ook kunnen aaien? Koala’s zijn zo schattig :). Verder nog spannende dingen ontdekt tussen de sms’jes :P.

    Geniet nog van de zon daar.

    x tonneke

    • Hey!
      Helaas, ik heb geen dieren kunnen aaien. Dacht er eerst nog over na om zo’n koala encounter te doen, maar daar moest je ook weer extra voor betalen natuurlijk :) Dus dat heb ik ook maar niet gedaan.
      Tussen de sms’jes en telefoontjes wordt op het moment even niets ontdekt. Het staat even op een laag pitje, of eigenlijk brandt het pitje niet meer. Er is wat gedoe met de politie, een lang en vaag verhaal, en daardoor kunnen we even niet werken. Ik heb morgen een sollicitatie voor een tijdelijk baantje want voor die vertaal-job weten ze waarschijnlijk pas 5 april weer meer. Zou lekker zijn als ik even twee weken dat andere kan doen en dan weer aan de slag kan tussen de vage telefoontjes en sms’jes :) Morgen weet ik meer!

Geef een reactie

