Dit jaar een koninklijke Pasen

Al lang wil ik nog eens een keer naar de olympische spelen gaan kijken. Het plan was om dit olympische jaar in Londen te gaan werken. Maarja, ik kon de verleiding van Australië niet weerstaan. Nu moet ik het dus doen met het olympische park van de spelen van 2000. Als je in het park rond loopt is het moeilijk voor te stellen dat hier honderden atleten en bezoekers rondliepen. De stadions zien er wat verlaten uit en worden af en toe nog gebruikt voor een wedstrijd. Toch trekt het terrein nog steeds sportieve lui vanwege het zwembad en de vele wandel- fiets- en hardlooproutes in het omringende groen.

Deze Pasen brengt de Royal Easter Show, het grootste evenement van Australië, heel andere bezoekers naar het olympische park. De show brengt het plattelandsleven naar de stad met een kermis, dieren, kraampjes en shows. Helaas was het grootste gedeelte van het park nu dan ook afgezet voor deze beurs.

Dit evenement was ook de reden dat ik naar het olympische park kwam vandaag. Ik had namelijk een sollicitatiegesprek. Nouja… nadat de vrouw me gezien had zei ze hoeveel het verdient, wanneer ik moest werken en of ik nog vragen had… Ik was zo overdonderd dat ik geen vragen meer had.

Mijn werk als vertaler ligt even stil aangezien er wat gedoe is met de zaak. We kunnen wel weer door gaan met ons werk, maar wanneer is nog niet bekend. Het salaris op de Royal Easter Show is niet om over naar huis te schrijven, maar bij deze doe ik het dan toch maar. 15 dollar per uur, 11 uur per dag, 1 uur pauze, 14 dagen achter elkaar showbags met parfums verkopen. Het typische backpackerbaantje! Maar aan het einde krijg ik dan wel ruim 2000 dollar handje contantje in mijn portemonnaie. Daar doe je het uiteindelijk toch voor! Mijn dagen als toerist worden vanaf donderdag dus op een heel laag pitje gezet. Heeft er iemand nog lekkere recepten voor maaltijdsalades? Want van warm eten zal het de komende dagen dan ook wel niet komen…

Mijn werkplek de komende 2 weken - gezien vanaf een of andere rare nepberg waar je helemaal omheen omhoog kon cirkelen.

2 thoughts on “Dit jaar een koninklijke Pasen

  1. Hoi Andrea,

    Nu heb je je eigen Olympische Spelen!
    Trouwens die sollicitatiegesprekken gaan wel erg gemakkelijk.

    Groetjes Karin, opa en oma.

  2. Ha dre,

    Dat zal flink werken worden! Maar goed dat je een baantje hebt.
    Misschien een maaltijdsalade waarin je paaseitjes kan verstoppen.. Chocola smaakt in elke maaltijd!

    Groetjes,
    Marianne

Geef een reactie

