De betaalbare backpacker-bob

Er zijn vele manieren voor backpackers om geld te sparen. Dat heb je ook wel nodig, want het leven is in het algemeen ontzettend duur. Ik roep al zo’n  beetje sinds ik aangekomen ben dat ik naar de kapper wil. De afgelopen week ben ik dus maar eens op zoek gegaan. Na op verschillende plekken in de stad te hebben gekeken kwam ik tot de conclusie dat het gewoon niet te doen is. 70 dollar… niet ongewoon, 45 dollar… nog te duur, 35 dollar… het goedkoopste dat ik kon vinden. Bij één salon zat ik al bijna in de stoel toen bleek dat de goedkope advertentie op het raam alleen voor heren was. Daarna ben ik maar weer weg gelopen.

Nou worden er bij verschillende kappers hair models gevraagd, onder andere via de website gumtree. Wat je kunt verwachten schijnt te verschillen per kapper. Zo zat een kennisje een paar uur bij de kapper omdat die wat dingen wilde proberen. In mijn geval liep ik een salon binnen waar je normaal 100 dollar voor een knipbeurt betaald! Het zag er niet eens zo bijzonder uit. Een meisje dat er stage liep ging me knippen met twee andere kappers om me heen. Één deed eerst het begin voor en daarna heeft het meisje een paar minuten dingen geprobeerd. Toen bleek het toch iets te moeilijk ofzo en heeft de al professionele kapper het afgemaakt, terwijl een andere weer keek wat voor technieken hij toepaste. Vervolgens werd mijn pony weer door iemand anders geknipt. Aan het einde stonden ze met zijn allen hun werk te bewonderen. Na een uurtje werd ik bedankt en stond ik weer buiten. Dat voelt toch raar om zonder betalen naar buiten te lopen. Dit heeft me dus een busritje gekost. Welkom in het leven van een backpacker.

3 thoughts on “De betaalbare backpacker-bob

  1. ik ben benieuwd!! bij een backpacker-bob dacht ik in eerste instantie aan heeeeel kort haar waar je lang mee vooruit kan.
    Maar dit lijkt me een prima deal zo!

Geef een reactie

