Terug in de beschaving

En zo sta je ineens weer in de bewoonde wereld. Na een geslaagde hike zit ik met Carly in de Ierse pub van Katoomba, een klein dorpje in de Blue Mountains. Na een heerlijke stoofpot zit ik aan de cider. Die slaat nogal hard aan na drie dagen wandelen. Als ik bij de bar sta staat een vrouw naar me te staren. Of ik recent een groot verlies heb geleden. Nou, nee… Dan moest ik maar oppassen.

Even later vraagt ze of er echt niets is, een kat of hond die is overleden. Of was ik misschien mijn vriend kwijtgeraakt. Wow. Bizar! Ze bleef maar naar me staren en zei dat ze iets moest zeggen omdat ze zoveel rouw bij me voelde. Daarna vroeg ze naar mijn sterrenbeeld en hoe oud ik was geworden. “Ah, de geboortedag van Hitler.”

Volgens haar zou ik er wel weer bovenop komen. Ik was immers nog een baby. Piepjong. Daar sta je dan in de kroeg om je overwinning te vieren en dan wordt je hiermee geconfronteerd. Ik voelde haar ogen ineens op me gericht de rest van de avond. Ik was even van slag door deze ervaring. Gelukkig ben ik echt helemaal kapot en zal ik zo in slaap vallen.

3 thoughts on “Terug in de beschaving

Geef een reactie

