To ski, or not to ski

Als ik een nagelbijter was, dan had ik nu geen nagels meer over. Wat een spannend weekend was het. Vrijdagochtend had ik mijn sollicitatiegesprek voor werken in de Snowy Mountains, iets waar ik al maanden naartoe leefde. De gesprekken werden gehouden in het hotel naast mijn appartement. Toen ik binnen kwam zaten er al zo’n 20 mensen te wachten en nog eens zo’n 20 aan de kleine tafeltjes waar je je gesprek had. Ik sloot aan in de rij van zenuwachtige mensen.

Het gesprek ging voor mijn gevoel heel goed. Na een hoop vragen over werken in een team, kinderen, en mijn ervaringen met beide, kwam de verrassende vraag: “Zou je geïnteresseerd zijn in een baan als skileraar voor de kleine kinderen?” Huh, had ik net niet gezegd dat ik niet kon skiën? Schijnbaar maakte dat niets uit. Dat kon ik immers leren.

Na mijn gesprek ging ik door naar de Hawkesbury Show, waar ik een weekend doorbracht om te werken voor dezelfde mensen als in Sydney. Carly was er ook weer bij. Het waren lange dagen in de parfumtrailer en ’s avonds sliepen we in een caravan op het terrein.

Terug in Sydney werd ik pas echt nerveus. Om de haverklap checkte ik mijn email, maar er kwam maar niets. We zouden voor 2 mei iets horen. Niets… 2 mei belde ik naar Thredbo en zeiden ze dat we vandaag een email zouden krijgen. Een paar uur later gaat mijn telefoon. Thredbo! Ze wilden iedereen uit hun lijden verlossen. “Je bent succesvol!”

Vanaf 13 juni ben ik welkom in de Snowy Mountains. Daar moet ik eerst leren skiën en daarna kan ik aan de slag als programma assistent bij de skischool. Dit betekent dat ik me bezig ga houden met het begeleiden van de 3 tot 6-jarigen. Het inschrijven, eten, kleding aan doen, knutselen, helpen bij de skiles en wat andere activiteiten. Ik moet alleen wel voor mijn eigen ski’s zorgen. Had ik nou maar een vriend die alles wist van skiën… Het ziet er naar uit dat ik toch nog mijn sneeuwavontuur krijg. Nu ben ik dus maar begonnen met het breien van een warme muts.

4 thoughts on “To ski, or not to ski

Geef een reactie

