Mijn eerste dag als Thredbo-medewerker

De eerste introductiedag voor mijn winterwerk in Thredbo werd vandaag gehouden in het hotel naast mijn appartement. Het was een dag vol presentaties en met een beetje teambuilding. Aangezien sommige Australiërs nog nooit sneeuw hebben gezien kregen we nuttige tips zoals: neem een krabber mee als je met de auto komt en zorg dat je 10 minuten eerder opstaat om je auto sneeuw/ijsvrij te krijgen. Ook kregen we tips als: er zijn op het moment veel herten, dus kijk uit. Als ze voor je auto springen kunnen ze ineens stil blijven staan. Kangaroes is een heel ander verhaal, die springen gewoon verder.

Toch ging niet alles over de rijvaardigheid in de kou. Er werd vooral verteld dat we heel veel lol moeten hebben en dat over moeten brengen op de gasten. Dit werd herhaald in elke presentatie, van customer service tot marketing. Bovendien kregen we een ruim zestig pagina’s tellend handboek, een ellendig lange bagagelijst en een kitscherige puzzelmok. De lijst met spullen om mee te nemen wordt alsmaar langer.

Aan mijn tafel zaten nogal sprakeloze mensen, die bovendien niet in mijn afdeling gingen werken. Toevallig kwam ik er van één iemand achter dat ze ook in de skischool ging werken, dus toen alles afgelopen was trok ik mijn stoute schoenen aan en ging ik even wat dingen peilen. Er stonden nog twee andere mensen en alle drie gingen ze werken als instructeur voor Thredboland. Ik ga zelf als programma assistent in Thredboland aan de slag, dus de eerste collega’s leerde ik al kennen. Naja… ik heb hun telefoonnummers verzameld. De jongen van het groepje heeft namelijk een auto en rijdt, jawel, vanuit Sydney naar de bergen en wil ons allemaal wel meenemen. Zeker relax, dus daar pas ik mijn plannen wel voor aan!

Woensdag vertrek ik uit dit relaxte appartement in Sydney om nog wat van Nieuw Zuid Wales te zien. Ik kan mijn sneeuwspullen hier laten, dus tegen de tijd dat ik weet wanneer we naar de Snowy Mountains vertrekken, zorg ik dat ik weer in Sydney ben. Een beetje jammer was dat ik er vandaag achter kwam dat je ook goedkoop spullen voor een seizoen kan huren, dat een auto toch wel verrekte handig is, dat er geen internet in mijn nieuwe accommodatie zal zijn en dat ik met mijn huidige telefoonprovider vaak geen bereik zal hebben. Gaandeweg zal ik leren.

One thought on “Mijn eerste dag als Thredbo-medewerker

  1. Hoi Andrea,

    Dat wordt in Snowy Mountains dan eerst een internetverbinding regelen, want we willen natuurlijk wel op de hoogte blijven van jouw avonturen.

    Veel plezier tijdens je rondtocht door Nieuw Zuid Wales.

    Groetjes Karin, opa en oma.

Geef een reactie

