Wollongong: “We love the gong”

Bij het informatiecentrum heb me een paar boekwerken van folders gehaald. Nu kan ik mijn huiswerk doen en kijken waar ik wél met het OV heen kan. Ik denk dat Jervis Bay, met de witste stranden van Australië, helaas niet door kan gaan. Daar roadtrip ik dan maar een andere keer langs.

Na een bezoekje aan de supermarkt ben ik in de gratis bus gestapt die me via een rondje naar noord Wollongong bracht. Een buitenlandse jongen, student aan de universiteit van Wollongong, kwam naast me zitten. Hij rook nogal uit zijn mond maar begon een gesprek. Het aanbod om me rond te leiden over de campus heb ik toch maar afgeslagen.

Bij het strand ben ik een rondje gaan lopen. Heen ging de weg door bushland. Het was een pad dat nooit leek te eindigen maar uiteindelijk toch uitkwam bij het strand van Fairy Meadows. Klinkt dat niet idyllisch? Over het strand liep ik terug naar mijn startpunt, het geluid van de golven als mijn achtergrondmuziek.

De golven waren wild en er waren dan ook aardig wat surfers op het strand. Af en toe hoorde ik een paar keer ‘pop’. Daar gingen weer een paar parachutes open van het skydiving on the beach team. In de verte lagen de grote schepen op de oceaan.

Wollongong was nu rustig, maar in de zomer is het een badplaats voor alle gestreste Sydneysiders. Toeristen waren er toch wel omdat het één van de eerste punten is op de Grand Pacific Drive. Weer wens ik dat ik een auto heb. Er verschijnt niets. Via Flagstaff hill en de haven loop ik terug naar mijn hostel, waar ik rustig de volgende dagen kan plannen.

Dagbeoordeling:

Accommodatie: 6-, het is redelijk vies, maar de eerste schrik is eraf.
Eten: 6
Activiteiten: 7, Wollongong is best mooi, maar echt veel is er niet te doen in je uppie.
Algemene gemoedstoestand: 6
Interessante gesprekken: 1

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

3 thoughts on “Wollongong: “We love the gong”

  1. Hoi Andrea,
    You win some, you lose some, als ik naar je beoordelingen kijk. Ben benieuwd naar de volgende. Hou je taai en laat je verrassen !
    Groetjes, mama en papa.

  2. Ha Dre,

    Jou dagbeoordelingen zijn nuttiger dan die van Bridget Jones
    (hoeveel sigaretten rook jij nu per dag?).
    Hopen dat het je er nog wat beter gaat krijgen!

    Groetjes,
    Marianne

Geef een reactie

