De geheimen van de Zuidkust

’s Ochtends nam ik de trein naar Minnamurra. Er werd aan het spoor gewerkt, dus moest ik een stukje met de bus. Op de een of andere manier is dat veel minder frustrerend als je in het buitenland bent. Minnamurra is echt een gat en het was dan ook niet ver lopen van het station naar de start van de Kiama Coast Walk die me naar Kiama zou leiden.

“Je hebt de beste zitplaats in de hele regio!” zegt een man tegen me als ik op een bankje op de eerste heuvel zit. Ik kijk uit over een landschap met ontzettend groen gras, een rivier die in de zee uitmondt en een klein rotsblok eiland. Volgens de man, die een huis heeft met uitzicht op dit landschap, komen er niet veel toeristen meer naar deze route. Hij vertelt me over de omgeving en net als we het over walvissen hebben roept hij opeens: “Kijk, kijk… zie je hem?” In de verte showt een walvis ons zijn vinnen.

Langzaam vervolg ik mijn weg. Langzaam, omdat ik om de haverklap weer iets onverwachts te zien krijg. Sommige stukken zijn saai, zoals een stuk tussen de huizen door. Andere zijn ronduit raar, zoals het voetpad langs de snelweg. Op gegeven moment loop ik langs een waterzuivering, die echt in een supermooi landschap ligt. Een nogal rare plek als je het mij vraagt.

Mijn eindpunt is bij het Kiama blowhole. Bij een goede combinatie van wind en stroming komt er een meters hoge fontein van zeewater tussen de rotsen uit omhoog. Vandaag was het meer een babyfonteintje. Na alles wat ik gezien had was het niet eens zo indrukwekkend meer. Toch was ik zeer tevreden toen ik in de bus en trein terug zat. ’s Avonds was het zowaar nog gezellig in het hostel ook. De jongen die constant vraagt of je mee gaat zuipen, die was er niet. Ik heb dus mijn eerste lesje in Rugby  League gekregen van twee mannen hier. Het blijft een bizar en enigszins raadselachtig spelletje.

Dagbeoordeling:

Accommodatie: 6-
Eten: 7
Activiteiten: 9, wat een ontzettend mooie natuur
Algemene gemoedstoestand: 8
Interessante gesprekken: 4

Geef een reactie

