Geslaagde introductie van Newcastle

Na een nacht absoluut niet goed slapen, was het maar goed dat ik de hele dag kon zitten. Eerst 3,5 uur in de Greyhound bus naar Sydney en vervolgens 3 uur in de trein naar Newcastle. Aan het einde van de trip was ik nog gaarder dan ik begonnen was. De bus reed vooral door een droog uitziend landschap met bomen. De trein reed ook tussen de bomen door, maar gaf werkelijk schitterende uitzichten over dalen met meren. Hoe meer ik richting Newcastle kwam, hoe meer wolken ik echter tegenkwam. In Newcastle had het dan ook geregend.

Bij het inchecken in mijn hostel werd ik erop geattendeerd dat er een gratis barbecue was die avond. Ik had nog 20 minuten om te beslissen of ik mee zou gaan. Uiteindelijk heb ik me 5 minuten voor sluitingstijd toch maar ingeschreven. Gelukkig kwam ik op mijn kamer daarna de Duitse Katharina tegen die ook alleen reist en ook naar de bbq gaat. Zit ik in ieder geval niet in mijn eentje mijn vlees op te eten.

We liepen naar een kroeg genaamd The Brewery, die aan het water lag. Er waren best veel mensen van ons hostel mee gekomen. Bij aankomst kreeg iedereen een voucher waarmee je twee drankjes voor de prijs van één kreeg. Ik vormde een cider-team met Katharina en was dus maar 6,20 kwijt. Met een cider in de hand sloten we ons aan bij een tafel waar twee Britse meisjes zaten; Kim en Kirsty. Later kwamen er nog wat mensen van een ander hostel aan onze tafel zitten.

De bbq bestond uit worstjes, brood, een salade en een pastasalade. Hoe ze dit ons gratis kunnen geven snap ik dus niet. Ik dacht dat ze dan verwachtten dat we veel gingen drinken, maar ze gaven hele kannen met drank weg! Iedereen heeft betaald voor de twee glazen voor de prijs van één, maar daarnaast veel gratis gegeten en gedronken. Na het eten was er namelijk een pubquiz van twee rondes. Tussendoor kon je al kannen drank winnen en de winnaars kregen aan het einde hun drankprijzen. Ons meidenteam was derde van de vijf, maar we kregen toch een fles champagne. De groep naast ons had gewonnen en voor we het wisten stond de tafel vol met champagne en kannen met verschillende bieren en ciders. Het was een gezellige avond!

Dagbeoordeling:

Accommodatie: 9, eerste indruk is zeer goed
Eten: 8
Activiteiten: 8, dankzij een topavond!
Algemene gemoedstoestand: 7
Interessante gesprekken: 4

2 thoughts on “Geslaagde introductie van Newcastle

  1. Ziet er gezellig uit! Zijn benieuwd naar wat Newcastle je verder nog te bieden heeft.
    Goeie nachtrust gewenst.
    Gr. Mama, papa en Erik.

  2. Ha dre,

    Leuk om te lezen dat je je vermaakt, fijn dat je meteen mensen hebt ontmoet.
    Veel plezier nog!

    Marianne

Geef een reactie

