Uitwaaien op de Bather’s way

Het was een heerlijke dag. ’s Ochtends was het nog een beetje fris, maar de zon was lekker warm. Ik mengde me dus maar tussen alle wandelaars, joggers, surfers en bodyboarders op Nobbys beach. Op het uiterste puntje lag een vuurtoren en daarachter liep nog een lange pier de zee in. De golven waren woest en sloegen tegen de pier. Als je niet uitkeek spoelde er zo een plas zeewater over je heen.

Toen ik op het uiterste puntje was werd er een boot de haven uit geloodst. Dat bleek de hele dag zo door te gaan. Newcastle is een belangrijke haven vanwege de kolen die vanuit hier de hele wereld over gaan. Er stond dan ook nog steeds een oud fort, Scratchley, wat bedoeld was om de stad en de industrie te beschermen. In de tweede wereldoorlog heeft het een aanval van een onderzeeër kunnen stoppen.

Tijdens mijn wandeling over the Bathers way kwam ik nog meer overblijfselen van defensie tegen. Toch was het voornamelijk een route die me langs alle stranden en mooie uitzichtpunten bracht. Overal waren de golven woest en er stond een rode vlag op de stranden. Toch was ik jaloers op de mensen die met een bodyboard in het water lagen. Wat moet dat ontzettend gaaf zijn. Het is niet voor niets dat een viervoudig wereldkampioen surfer uit Newcastle komt.

Na een dag veel lopen, in het zonnetje zitten en luisteren en kijken naar de woeste zee plofte ik neer in mijn hostel. ’s Avonds merk je echt dat het winter is. Het koelt sterk af. Gelukkig wordt er dan een haardvuur aangestoken. Mijn was hing door de hele kamer toen ik ineens toch nog een kamergenoot kreeg. Later op de avond zelfs nog een tweede. Tot laat in de avond heb ik met één van hen gesprekken gevoerd.

Dagbeoordeling:

Accommodatie: 9
Eten: 7
Activiteiten: 7,5
Algemene gemoedstoestand: 7,5
Interessante gesprekken: 1

Geef een reactie

