Up close and personal

Het was weer een heerlijke dag. ’s Ochtends nam ik de bus richting supermarkt en liep toen langs het water terug. Het was aan de havenkant en het was druk met mensen die kwamen genieten van het goede weer. Families kwamen op de fiets voorbij rijden en mensen zaten op de terrasjes en in de cafés.

Na een lunch in het hostel stapte ik voor de tweede keer in de bus. Dit keer echter niet de gratis bus, maar de bus die me door de straten van Newcastle naar het Blackbutt Reserve bracht. Hoe meer ik zie van Newcastle, hoe leuker ik het stadje vind. Er zijn verschillende wijken met hun eigen winkelstraten en shopping malls. Overal zie je gekke winkeltjes en aantrekkelijke cafeetjes.

Wat mijn dag vandaag helemaal goed maakte was mijn ‘koala encounter’ in Blackbutt Reserve. Waar je op de meeste plaatsen een paar tientjes neer moet leggen voor wat één op één tijd met een koala, kon je hier voor 4 dollar een echt exemplaar ontmoeten. Ik ontmoette Jack, 7 jaar oud. Hij genoot van zijn eucalyptusbladeren en ik kon hem rustig aaien en met hem op de foto.

Blackbutt Reserve was verder helemaal gratis en er was zelfs een kleine dierentuin. In Bundanoon kwam ik een wombat tegen in het bos, maar kon hem niet goed zien. Nu kwam ik er achter dat dat maar goed was ook. Ik zou me dood geschrokken zijn! Wat zijn die beestjes groot! Het is echt een grote, dikke bol haar. Na vandaag heb ik er dus weer één typisch Australische ervaring op zitten.

Accommodatie: 9
Eten: 7,5
Activiteiten: 8
Algemene gemoedstoestand: 7,5
Interessante gesprekken: 3

One thought on “Up close and personal

  1. Hoi Andrea

    Fijn om te lezen dat je je zo goed vermaakt. Geniet er maar van voor je weer moet gaan werken.

    Groetjes karin, opa en oma.

Geef een reactie

