Snowboarder of toch skiër?

14 juni 2012 – Om half 8 kwam Chris ons, mij en mijn kamergenoot Tracy, al ophalen. Het was ontzettend stressvol deze ochtend. Tracy was haar paspoort kwijt dus was er even paniek. Chris stond al veel te vroeg voor de deur samen met één van zijn huisgenoten, die om 9 uur op de berg moest zijn, en met Alice. Mijn rustige ontbijt kon ik dus wel vergeten. Snel de ski’s in mijn tas en op naar het makelaarskantoor. Gelukkig lag het paspoort daar. Nu konden we toch met zijn allen gaan skiën!

Ik had drie skileraren bij me. De één met wat meer ski-ervaring dan de ander, maar ze waren allemaal bereid me te helpen. Tracey, die officiële kwalificaties heeft, is begonnen met mijn skiles. Eerst moest ik wat wennen aan de ski’s en met één ski aan gevoel krijgen. Daarna gingen we naar de drempel van het resort om zachtjes naar beneden te skiën en bekend te raken met de bekende pizzapunt en het remmen.

Toen de allereerste basis erin zat ging ik op de lopende band naar de kinderpiste met Chris. Hij liet me grotere bochten maken en had al snel het idee om me de stoeltjeslift in te laden. En ja hoor, voor ik het wist zat ik voor de eerste keer in een stoeltjeslift in een skiresort. Een skiresort dat de komende maanden mijn thuis is. Het was nog steeds een beginnerpiste maar het begon al ergens op te lijken. Ik bleek de dingen snel te leren en werd na één keer op die piste alweer een andere stoeltjeslift in geladen.

Toen we eindelijk boven waren moest ik over een tussenstuk schaatsen om op de piste te komen. Deze piste was wel even ander werk. Toch kwam ik heel beneden. Dat is maar goed ook, want mijn probleem is dat ik niet op kan staan. Ik kom gewoon niet omhoog! Daar kwamen we achter toen Chris me wou leren om op te staan. Geen succes dus. Aan het einde van de dag was ik een keer of twee gevallen, maar opstaan lukte maar niet.

Iedereen leek ontzettend blij te zijn met mijn vooruitgang en ze vonden het knap dat ik al helemaal hierheen gekomen was. Aan het einde van de dag was ik wel zo moe, dat ik maar de stoeltjeslift naar beneden genomen heb. Ik kan het niet geloven, maar ik ben aan het skiën en ik vind het nog leuk ook!

Voor het eerst op de pistes van Thredbo, en dat op ski’s!

Geef een reactie

