Kinderspel

Stance, rotary, level yellow, level pink-, level pink+, edging, edgie wedgie, carving, matching, allergies, class cards… Dit zit er onder meer allemaal in mijn hoofd gestopt op het moment. De afgelopen vier dagen heb ik me vol laten lopen met informatie over lesgeven en skiën op de Thredboland training. De training bereid je voor op het lesgeven aan de 3 tot en met 6-jarigen en de wekelijkse routine. Hoewel ik zelf geen les ga geven is het wel ontzettend nuttig.

In de afgelopen dagen heb ik ook meteen een voorproefje gekregen van het weer en de sneeuwcondities. Van papperige slush in de regen totaan brokkerige ijspistes in de knallende zon. Skiën in Australië is een totaal nieuwe ervaring. Vliegt er op de heenweg een duif bijna tegen de autoruit, op de terugweg springt er een kangaroo net voor je auto door.

De groep Thredbolanders wordt ook wel het prinsessenland genoemd omdat er misschien een handjevol mannen werkt. We hebben een gevarieerde groep met skiërs van verschillende niveaus en allerlei verschillende leeftijden, van net van school af, tot achterin de 30. Over het algemeen ben je al vrienden met mensen zodra ze weten dat je ook in Thredbo komt werken.

Op mijn eerste ochtend kon ik gelukkig met de mensen mee die al eerder geskied hadden en dus ging ik achteruit, maakte ik parallelle bochten en moest ik allerlei rare bewegingen en sprongetjes maken tijdens het skiën. Alles was natuurlijk kindgericht en dus schreeuwde, danste en zongen we 4 dagen lang. O… er is nog genoeg om aan te werken, maar gelukkig kan ik gratis lesjes volgen. Ik ben echt zeer benieuwd wat ik dit seizoen allemaal kan bereiken.

One thought on “Kinderspel

  1. Hoi Dre,

    Maf man, dat jij daar in de sneeuw zit, terwijl ik gisteren voor het eerst weer in een buitenbad heb gezwommen. Toch klinkt ook jou verhaal heerlijk! Lekker wintersporten!
    Hier is het 20C en de ijscoboer is in de straat hoor ik, dat monotone riedeltje komt steeds dichterbij.

    Succes met de pizzapunt,
    Marianne

Geef een reactie

