Winter wonderland: meest bizarre dag van het seizoen

Halverwege de nacht wordt ik wakker. Ik hoor de wind gieren en de deuren van ons huis klapperen. Dit voorspelt niet veel goeds. Tijdens de rit naar Thredbo moet Damiano flink tegen de wind in sturen. Lichtelijk somber begin ik aan mijn dag. Dit gaat een lange dag worden.

Vanaf de eerste werkuurtjes sneeuwt het en ook in Thredbo zijn er harde windstoten te vinden. Als de lessen beginnen zijn er slechts drie liften open; friday flat, het beginnersgedeelte, de gunbarrel express en snowgums. De hele linkerhelft en de groene pistes zijn hierdoor afgesloten. Zelfs het tweede magic carpet, de lopende band, was gesloten vanwege gladheid. Hilarisch!

Mijn dag werd met de minuut beter. Het was hectisch. Het was nat. Mensen kwamen veel te laat en de wachtrij voor de lift omhoog was 30 minuten. In mijn pauze besloot ik ook maar een run te doen. Mijn eerste dag skiën in echte poeder. Conclusie: poederskiën moet je leren.

De lift ging op halve snelheid en hoe hoger je kwam, hoe minder je zag en hoe harder de wind. Boven aangekomen waren er zo’n zware windstoten dat de stoeltjeslift naar achter geblazen werd. Gelukkig was het op de piste beter. Het zicht was nul komma nul, maar het was niet al te druk. In 5 minuten was ik beneden, maar het was het waard! Dus dit is hoe skiën zou moeten zijn. Het beste aan mijn dag? Morgen ben ik vrij en reken maar dat ik in de eerste lift zit. Poeder? Bring it on!

2 thoughts on “Winter wonderland: meest bizarre dag van het seizoen

  1. Hoi Andrea,
    Verbaasd kijk ik naar je foto’s en lees je avonturen in, het voor mijn beeld warme, Australië! Sneeuw avonturen, uitdagingen en genieten van de sensaties van al het nieuwe, heerlijk om te lezen. Geniet van de mooie momenten, de natuur, de mensen en alles wat er op je pad komt, wat je verbaast, verwondert, ontroert en laat voelen dat het leven de moeite waard is om geleefd te worden. Dan vinden ook de minder mooie ervaringen en levenslessen een plekje in je hart!
    Hartverwarmende groetjes van Leo en Marianne uit Swalmen

  2. Hoi Andrea,

    Kun je ons niet wat sneeuw sturen want hier wordt het ruim dertig graden.
    Veel plezier met het poederskiën.

    Groetjes Karin, opa en oma

Geef een reactie

