De storm voor het einde

Na een druk weekend maakten wij Freeriders ons op voor een superdrukke en chaotische maandag. Na de rustige periode komt er een week ‘kinderen skiën gratis’. Dit betekent in de praktijk: veel beginners, veel mensen die niet weten waar ze moeten zijn en wat ze moeten doen, en veel kinderen die voor een halve dag komen. De promotie geldt namelijk niet voor de lessen van een hele dag.

Voor de halve dag les kun je ’s ochtends alleen als absolute beginner bij ons terecht. Als je kunt stoppen kom je al in een hogere groep terecht, dus dan is je les in de middag. Ongelofelijk hoeveel verwarring dit kan opleveren. Gek genoeg leek dit bericht deze week wel goed doorgekomen te zijn. We hadden een heel gebied afgezet voor onze halve dag kinderen. Als een geoliede machine loodsten we kinderen door de check-in. Heerlijk deze drukke tijden.

De rest van de dag rende ik van hot naar her. Zitten de kinderen wel in de goede groep? Krijgen we nog meer laatkomers? Met zoveel kinderen kan het nog wel eens hectisch zijn. Tijdens het testrondje had één van de instructeurs al een kind verloren. Iedereen met een portofoon wordt op scherp gesteld en in no time wordt het kind gevonden. Ik run twee volle lunches en uiteindelijk begin ik om 3 uur aan mijn eigen lunchpauze.

Supervisor Kim is tevreden met hoe de dag gegaan is. “Ik hoop dat jullie volgend jaar terug komen” zegt ze tegen mij en James, “Dat scheelt een hoop stress en uitleg voor nieuwe mensen.” Het is wel grappig dat de meeste instructeurs me wel kennen. Voor sommigen ben ik het meisje van de koekjes die ’s middags uitgedeeld worden, voor anderen ben ik de lunchlady en voor weer anderen ben ik een Freerider supervisor. Langzaam leer je veel mensen kennen en nu beginnen steeds meer van hen naar huis te gaan. Het einde van het seizoen nadert. Hoewel… vanwege de beste sneeuw in 12 jaar is het seizoen verlengd tot 7 oktober. Komende zondag hebben we de end of season party voor het personeel. En dan maar op naar volgend jaar!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

One thought on “De storm voor het einde

  1. Hee dre,
    Jammer dat het weer bijna voorbij is. Je kunt natuurlijk heel goed skiën nu. Veel vrienden gemaakt daar? Hier gaat alles zijn gangetje.
    Gr tonneke

Geef een reactie

