Wiehoooooooeeeee

Het seizoen loopt nog 3 weken door, maar wegens gebrek aan kinderen, en dus gebrek aan centen om mij te betalen, zit mijn werk hier in Thredbo er alweer op. Ik herinner me mijn eerste ervaring op ski’s nog alsof het gisteren was. Ook vandaag ging ik weer naar Thredbo om te skiën. Ik keek er naar uit want vorige week hadden we stralende dagen. In de lentezon skiën en daarna chillen bij het meer. Dat was het plan. Helaas hadden de weergoden iets anders in gedachten: regen.

Zo lang mogelijk zat ik dus in de bistro te kletsen met allerlei collega’s. Veel van mijn Thredboland-vrienden dachten dat ze geen werk zouden krijgen. Dit bleek ook zo te zijn. Samen met Dee, Sarah, Alice en Tracey schaatste ik naar de lift. Onderweg kwamen we mijn supervisor Sarah tegen. “Ik krijg nu echt de neiging om een waarschuwing af te geven over de portofoon.” Zegt ze lacherig.

Het miezerde nog een beetje en de sneeuw was al aardig waardeloos. We deden een run genaamd Playground met veel heuveltjes en bochten. Jammergenoeg ging Dee iets te snel en viel dus door de papperige sneeuw. One down. Een tijdje later hield ook Tracey het voor gezien. Samen met Alice en Sarah tackelde ik de T-bar. We vonden een run waar de sneeuw nog goed was en skiede door de mist en wolken. Na de lunch probeerde Tracey, Alice en ik het nog eens, maar de sneeuw was onmogelijk. Het was ver boven nul en de laag pap was gestegen naar een dikte van zo’n 10 cm. We kwamen amper meer vooruit! Hoe het ook zij, dit was één van mijn beste skidagen. Skiën met mijn vrienden, die onder de indruk waren van de vooruitgang die ik had geboekt.

2 thoughts on “Wiehoooooooeeeee

    • Ja idd heel jammer, maar het is ook wel weer tijd om verder te gaan. Ik blijf nog een paar dagen bij een vriendin in Sydney en daarna door naar Adelaide waar ik ga werken op de boerderij. Hopelijk wordt het net zo leuk en gaat de tijd net zo snel als hier.

Geef een reactie

