Een eigen schuur, een plek onder de zon

‘Enjoy a summer stay in a farmhouse’ staat in de brochure over de Adelaide Hills. Nou, dat doe ik dan ook maar, alleen neem ik het wel heel letterlijk. Ik geniet zeker van het mooie uitzicht, maar hopelijk praat de brochure over de wat meer luxe farmhouses. Mijn farmhouse heb ik nu nog voor mezelf. Jaren lang hebben er backpackers in gewoond, en dat is te zien. Vandaar dat ik mijn eerste weekend in plaats van sightseeing de grote schoonmaak doe.

In Gumeracha is alleen een klein buurtwinketje, dus mijn eerste weekendtaak is boodschappen halen. Met de buurtbus ben je in ongeveer een half uur in een buitenwijk van Adelaide bij een aardig winkelcentrum. Rugzak gevuld en drie grote tassen met me mee slepend kom ik weer thuis. Zelfs als ik de komende drie weken geen boodschappen kan doen overleef ik het wel.

Dan is het tijd om aan de schoonmaak te beginnen. Eerst maar eens de slaapkamer. Vegen, dweilen, troep weggooien, lakens wassen en het grote bed inpikken. Check! In een lade vind ik nog een roze ophangding dat ik mooi kan gebruiken om wat spulletjes in te doen. Hierna is de keuken aan de beurt. Lakens van de bank wassen, kastjes die ik wil gebruiken schoonmaken, troep weggooien, alles onder de jif (want zo heet het in Australië nog) gooien. De rest van de kastjes wordt misschien ooit nog gedaan, maar ik trek ze liever niet open. Wat daar allemaal in verscholen zit… Tot slot nog even de wc, die volgens mij al een tijdje niet meer gedaan is. Zo, mijn boerenverblijf is weer in redelijke staat. Oud maar schoon. Mijn schuur kan zo in het toeristenboekje.

4 thoughts on “Een eigen schuur, een plek onder de zon

  1. Wat een leuke schuur, maar pas op dat je geen last krijgt van boktor dit zou namelijk erg vervelend zijn, het zou veel werk kosten om het weer weg te krijgen

  2. Ziet er goed uit, zo te zien! Anders als een tent buiten (met dikke spinnen).
    Benieuwd naar je mede backpackers…. ,veel succes met de handen uit de mouwen steken,
    genieten van de ruimte, vrijheid, mooie natuur en alles wat er van binnen en buiten door je heen mag gaan. Swalmer groetjes van ons.

  3. Hoi Andrea

    Als ik je foto’s bekijk heb je goed je best gedaan.
    Nu maar hopen dat de nieuwe backpackers dit zo schoon houden.

    Groetjes Karin, opa en oma.

Geef een reactie

