Fashionista

In Sydney viel het me op dat de Sydneysider nogal modebewust is.  Dat niet heel Australië de mode op de voet volgt is me inmiddels wel duidelijk geworden, maar in steden als Sydney en Melbourne kan het niet chique genoeg. Ik voelde me ontzettend underdressed en het was dan ook tijd voor een nieuwe garderobe.

Dangerfield is een Australisch keten. Inmiddels zijn er zo’n 10 filialen van het merk verspreid over het land. Het is begonnen in Melbourne, waar de meeste merken die ze verkopen ook vandaan komen. Dangerfield is een hippe shop met design voor betaalbare prijzen. Nadat Alice, vriendin uit Sydney, me geïntroduceerd had, moest ik gewoon een keer terug. Met een volle portemonnee.

De winkels doen een beetje alternatief aan en ze verkopen dan ook veel dingen in 50s, 60s, rockabilly of punkstijl. Er zijn veel leuke dingen, maar vooral de jurken stelen mijn hart. Na het passen van een hele hoop exemplaren kom ik tot twee favorieten. Beiden hebben een aanwezige print. Alles in de winkel heeft dan ook óf een aparte print, kersen, appels, polkadots, óf een speciaal model, veel wijde rokken en aparte lijnen bij de hals en armen.

Ook voor je accessoires kun je er terecht. Hoeden, schoenen, riemen, tassen, sieraden, portemonnees… noem maar op. Het personeel was heel behulpzaam. “Kan ik deze jurken voor u vast in de kleedkamer hangen?” Shoppen op niveau! Ik kwam naar buiten met een jurk van Princess Highway en een jurk van Dangerfield. Laat de zomer nu dan ook maar echt beginnen.

2 thoughts on “Fashionista

Geef een reactie

