Ontwikkelingen

“Andrea, ik wil even met je praten.” Nadat huisgenoot Stephen onaangekondigd met de eerste bus Gumeracha uit was gereden en de twee Taiwanese meisjes diezelfde avond besloten hadden om te vertrekken, vond mijn baas het nodig om even met me te praten. De dag ervoor had ik al bij zijn vrouw aangegeven dat er wat ‘unhappiness’ heerste in het huis. Ietwat ongemakkelijk liep ik het kantoor binnen.

Hij wilde even zeggen dat er wel een loonsverhoging aan zat te komen, maar dat hij het moeilijk vond om de één meer te betalen dan de ander. Bovendien wilde hij eerst wel eens zien wat voor mensen hij in huis had gehaald. Zijn mensen moesten ook met plezier hun werk doen en het leuk vinden om hier te zijn. Ons salaris zou wel altijd lager zijn dan dat van de anderen omdat we hier woonden. Het was geen huur, maar door hier te zijn had je andere voordelen zoals meer uren. Tja, hier ben ik het nog steeds niet mee eens want wij werken gewoon harder voor hetzelfde bedrag.

Ik had inmiddels al besloten dat ik zou blijven. Het werk was eigenlijk niet zo erg en ik hoef nog maar zo kort. De tijd vliegt toch al voorbij. Elke dollar die ik nu meer verdien is mooi meegenomen. Ik was zowaar verbijsterd toen mijn baas zei dat hij hoopte dat ik bleef. Normaal komt het meer neer op: ik kan altijd een vervanger vinden voor jullie backpackers. Voor het eerst had ik een gesprek met mijn baas waarin ik het idee had dat niet alleen hij, maar ook ik mijn zegje kon doen. Dit was een paar dagen geleden.

Sindsdien heb ik de taak van de verkoop van kersen tijdelijk op me genomen. Dit maakt het werk echt ontzettend leuk. Lekker babbelen met de locals, de stadslui en de hordes bejaarden die in bussen worden aangevoerd. Een uitje naar de kersengebieden. Vandaag zijn mijn laatste twee huisgenoten vertrokken. Waarschijnlijk komen er wel weer een paar nieuwe, maar ik kom zo in een steeds beter daglicht te staan. Vijf mensen zijn binnen 2 weken weer weg gegaan. Zojuist kwam de vrouw binnen om te vertellen dat ik het echt wel moest zeggen als ik iets niet leuk vond. Ik heb zo het idee dat ik het hier nog wel even volhoud.

3 thoughts on “Ontwikkelingen

    • Heerlijk om te lezen hoe jij je ontwikkelt en elke dag weer leert over het leven, jouw leven, jouw keuzen, lessen en groeiende kracht. Je mag trots zijn op jezelf, deze levenslessen vormen je, en leren je meer en meer over de mens, die je diep van binnen bent! Veel plezier in al wat je mag ontdekken en veel geluk, gezondheid en wijsheid voor elke dag. Wij waren blij verrast en willen je hartelijk danken voor de mooie kaart, die wij kregen en wensen jou een goeie Sinterklaas en hartverwarmende Kerst, daar in dat mooie land, dicht bij jezelf, met lieve, warme, boeiende, wijze mensen om je heen. Groetjes vanuit een winterachtig Swalmen.

  1. Dré, wat goed om dit bericht te lezen! Toen ik de link opende was ik bang dat het een heel ander verhaal zou worden, maar ik ben blij dat het nu de goede kant op gaat! Kersen verkopen aan bejaarden lijkt me een stuk leuker dan slechte kersen uitzoeken aan een lopende band :) En goed dat je je onvrede hebt kunnen bespreken met je baas. Heel veel succes. Hopelijk komen er nog meer positieve ontwikkelingen.
    Groetjes, Aukelien

Geef een reactie

