Terug naar het begin

Het naderen van het einde van het jaar is een mooi moment om even terug te kijken op wat er allemaal gebeurd is. Gebeurtenissen, emoties en ervaringen zijn zo verschillend geweest als het landschap waar ik doorheen gereisd ben. Na een krakkemikkige start van het jaar ben ik opgestegen. Ik heb vluchtig kennis kunnen maken met Azië en hunker nu naar meer. Het was een intense week waarin ik veel te verwerken had en nieuwe indrukken heb opgedaan.

Ik was uit Nederland gevlucht, maar ook aan de andere kant van de wereld stond een waterval van emoties en nieuwe ervaringen op me te wachten. Ineens ben je dakloos, werkeloos en in een plaats waar je niets weet te vinden. Ups en downs leidde me door Sydney, Thredbo en Adelaide. Ik heb gelachen bij een pubquiz in Newcastle, gehuild in mijn bed in Sydney, angsten uit gestaan op mijn ski’s in een koalapak en een ontzettende euforie gevoeld bij het uitlopen van de Six foot track in de Blue Mountains. Nog nooit heb ik me zo sterk gevoeld als het afgelopen jaar.

Ik heb de gekste dingen meegemaakt. Na vertaler van criminele zaken en flyeraar voor een Aziatische club werd ik boerin. Ik heb de liefde verloren, maar vele nieuwe contacten gemaakt. Ik heb leren skiën in een land waar het gat in de ozonlaag voor een intense hitte zorgt. Ik mocht me eventjes Sydneysider noemen en dagelijks de iconische harbour bridge over rijden. Ik heb telefoonnummers gescoord tijdens de verkoop van kersen en tijdens het regelen van kinderlunches.

Het afgelopen jaar heb ik de kracht gehad om uit dalen te klimmen en van de toppen te genieten. Het leven is nooit alleen gemakkelijk, zelfs niet als je ‘op vakantie’ bent. Ik ben trots op wat ik allemaal gedaan heb het afgelopen jaar en blij met de keuzes die ik heb gemaakt. Ik hoop dat ik ook in 2013 zo kan blijven genieten en ik nog sterker in mijn schoenen sta. Ik wens iedereen het allerbeste toe en hoop dat ook jij kan zeggen dat je van dit jaar genoten hebt. Op naar 2013! Dat het net zo mooi moge zijn!

2 thoughts on “Terug naar het begin

Geef een reactie

