Outback etappe 1

Vroeg uit de veren want om 7 uur moest ik present zijn. In het begin zat iedereen een beetje onwennig in de bus, behalve dan de mensen die al met de tour vanuit Sydney/Melbourne gekomen zijn. Het is een clubje meiden met twee jongens, die dan ook meteen elkaar opzoeken. Gedurende de dag komt iedereen langzaam op gang.

De eerste halte is in de Barossa Valley. Nog één keer reed ik door de Adelaide Hills. We kwamen uit bij een grote dam waarover je naar de andere kant kon lopen. Als je daar een geheimpje fluisterde kon men je aan de andere kant horen. Per ongeluk had de dam dus een ontzettend goede akoestiek gekregen.

Een stukje verder reden we door de Clare Valley. We reden door de set van McCleods Daughters met dorre velden die een sterk contrast vormden met de groene begroeiing. Kuddes schapen groepeerden zich onder de schaduw van de weinige bomen. Vlak voor het plaatsje Clare stopten we voor een wine tasting bij Seven Hill Winery. Vroeger zijn Oostenrijkse jezuïeten gevlucht om hier vrij hun geloof te kunnen beoefenen toen ze zagen dat het goed werkte voor de lutherse Duitsers. Het is dan ook een beetje raar om alle geloofstekenen tussen de wijngaarden te zien.

Aangezien ik nog steeds niet zo van de wijn ben heb ik het proeven overgeslagen en ben een stukje gaan lopen. Een kerk, een altaartje, een wandelroute die het lijden van Jezus voorstelt… het geloof is overal. Voor mij geen bezinning, maar alleen maar mooie plaatjes. Het zonnetje brand al flink en ik ben toch wel blij als ik weer terug ben bij het beginpunt. Onder de schaduw van de bomen nuttigen we onze lunch van goed belegde broodjes.

Na een korte supermarktstop hebben we een flink stuk te gaan tot Quorn. Af en toe strekken we even onze benen en tegen vijven komt Quorn in zicht. We verblijven in een oud motel waar we de komende twee nachten ons thuis kunnen voelen. Eten krijgen we in de lokale pub. Aangezien ik nog geen kangoeroe gegeten heb moest ik het nu toch wel doen. Tja… ik ben er nog niet helemaal uit of ik het lekker vind. Morgen ga ik dan toch maar voor de fish & chips.

One thought on “Outback etappe 1

Geef een reactie

