De wasmachine wast?

wasmachineNa een dikke week is het hoog tijd om een wasje te draaien. Het hostel hier heeft zowaar een wasmachine en voor 2 euro 50 kun je er gebruik van maken. Als ik vraag waar de wasmachine staat loopt de dame van de receptie met me mee. Dit ding had ik inderdaad nooit op mezelf gevonden! Ik was er namelijk al tig keer voorbij gelopen, maar had het niet als een wasmachine herkent. De procedure was ietwat anders dan in Nederland. Ik ben er nog steeds niet over uit of ik niet beetje alles op de hand had kunnen doen.

Stap 1: Doe je was van bovenaf in de machine en draai de waterkraan open. Draai hem weer dicht zodra je denkt dat er genoeg water in zit. Doe er dan wat waspoeder bij.

Stap 2: Deksel erop en instellen hoe lang je wil dat de wasmachine wast. Hierbij is 15 minuten het maximale op de draaiknop.

Stap 3: Na het kwartiertje moet je een knop verdraaien om het water af te laten lopen.

Stap 4: Laad je was over in het tweede vak van de wasmachine en draai aan de knop voor het centrifugeren om de tijd in te stellen.

Stap 5: Als de centrifuge klaar is kun je je was alsnog uitwringen en besluit je dus de rest van je was maar niet te centrifugeren.

Een voor een sta ik mijn kleren uit te wringen en hang ze op aan de lijn. Voor de waslijn staat een ventilator. In dit vochtige klimaat wordt de was anders natuurlijk nooit droog. Wassen, een ervaring op zich.

One thought on “De wasmachine wast?

  1. Ha dre,

    Je hebt wasteil tegen een dure prijs gehuurd als ik het goed begrijp!
    Echt super leuk je telefoontje!
    Bedankt,
    Marianne

Geef een reactie

