Warm welkom op een koude dag

De weg naar Jindabyne is vrij gemakkelijk. Je volgt gewoon de lange weg van Sydney naar Canberra en stapt over op de lange weg van Canberra naar Jindabyne. Super makkelijk, tenminste, als je een auto hebt.

Mijn trip begon in Sydney, waar ik al mijn skispullen verzamelde. Ik begon optimistisch naar centraal station te lopen, vanwaar ik de bus naar Canberra zou nemen.

Op mijn rug hing mijn grote tas met iets in de twintig kilo erin. Op mijn buik hing mijn kleine rugzak en mijn cameratas bungelde ergens daar tussenin. Daarnaast hield ik mijn skitas vast, die langzaam achter me aan rolde.

“Halverwege.” dacht ik. “Ik moet nu wel halverwege zijn.” Uiteindelijk haalde ik mijn bus, maar aangekomen in Canberra ging ik weer door hetzelfde heen. Ik bracht één nacht, of beter gezegd een halve nacht, door in een hostel. Om 5.35 uur ’s ochtends de volgende dag nam ik de bus naar Jindabyne.

Al drie keer had ik mijn bagage over straat gesleept en nu bracht ik het naar het kantoor van de makelaar. Het was min drie en ik moest nog bijna twee uur buiten wachten totdat ik de sleutels van mijn nieuwe tijdelijke thuis krijgen kon.

Toen ik weer naar buiten wilde lopen riep het meisje van de receptie: “O, en aangezien je zoveel bagage hebt, brengt één van mijn collega’s je wel even. “Wat een meevaller.” dacht ik, terwijl we de grootste heuvel in het dorp opreden.

Geef een reactie

