Opstartproblemen

 

Lange rijen bij de lift

Lange rijen bij de lift

De schoolvakanties hier zijn begonnen en de mensen komen met massa’s naar de sneeuw. Het is maar goed dat we al een weekje hebben kunnen oefenen. Er is een gebrek aan sneeuw, dus iedereen deelt een klein gedeelte van de pistes. De liftrijen groeien en het skiën is meer mensen ontwijken dan ontspanning.

Ik voel me weer helemaal thuis in Thredbo en mijn werk gaat bijna automatisch. Wat heerlijk om je weg te weten en de nieuwe instructeurs te helpen om hun weg te vinden. Maandagochtend moet ik weer even wennen aan de ochtendprocedures. De kinderen staan in de rij en ik moet ze indelen op niveau. Welke vragen stel ik ook alweer? Hoe zijn ook alweer de lestijden?

Dinsdag regent het pijpenstelen en weet ik een regenjas te scoren voor de rest van het seizoen. Het is allemaal nog een beetje improviseren. De restaurants waar de kinderen eten zijn niet goed ingelicht en sommige materialen ontbreken nog. Woensdag hebben we een speurtocht en verken ik het nieuwe terrein van Friday Flat. Het is verbreed en de liften zijn veranderd.

Op donderdag hebben we de chaos van de racedag. ’s Ochtends improviseren we de opstelling van onze meeting plek. Er is niet genoeg sneeuw voor een optimale indeling. Natuurlijk komen vandaag veel kinderen te laat en heb ik het idee dat ik alleen maar rond aan het rennen ben.

Vrijdag is Jump ’n Jam dag. Voor het markeren van de kleine schans gebruiken we een blauwe spray die ik dit keer mag aanmaken. Het potje met blauw poeder is al een tijd niet open geweest en er poft wat poeder in mijn gezicht. Ik adem in en even later komen er blauwe druppels uit mijn neus. Aangezien er niets over dosering op de verpakking staat, meng ik veel te veel poeder met het water. Er borrelt een blauw brouwsel omhoog en zo transformeer ik het hele team in de blue man group.

Zaterdag heb ik een paar uurtjes vrij en sta ik weer op mijn net gewaxte ski’s. Zondag is mijn vrije dag en ga ik skiën met twee van mijn huisgenoten. Inmiddels heb ik mijn nieuwe collega’s wat beter leren kennen en hebben we met z’n alles wat kinkjes uit de kabels gewerkt. Nu de schoolvakanties zijn begonnen gaan we als een speer. We zijn klaar voor de rest van het seizoen.

One thought on “Opstartproblemen

  1. Ha dre,

    Leuk om weer eens wat van je te lezen (dat komt meer door mijn tijdgebrek, dan door jouw posts hoor..) Fijn dat je het zo leuk hebt en weer lekker aan het skieen bent en dat je zo makkelijk je werk kan oppakken. Succes!

    Groetjes,
    Marianne

Geef een reactie

