Lente in suburbia

De winter is voorbij. Mijn ski’s zijn weer helemaal opgeknapt en rusten nu tussen mijn dikke truien en lange onderbroeken tot het volgende seizoen. De lente komt eraan en probeert ons al een voorproefje van de zomer te geven.

Het was wel even lastig om ons fijne huisje in Jindabyne te verlaten, maar toen ik in Adelaide aankwam en met de taxi (hoe decadent) naar een hotel (hoe decadent) gebracht werd was ons gezellige huisje alweer vergeten.

Kom ik daar dus in een chique hotel aan met mijn hele bagage. De receptionistes in hun deftige pakjes keken niet op of om. We hadden een super kamer en konden ook nog eens genieten van een zwembad met bubbelbad.

Na twee nachten verhuisde ik met Mark naar een vriend van hem. Zo kwam ik dus terecht in het suburbia van Adelaide. De wijken van Adelaide zijn een vreemde mix van super statige huizen met grote hekken en beveiliging er omheen tot huizen die eigenlijk uitgeleefd zijn maar waar niemand iets aan lijkt te willen doen.

Dit huis zit ergens onderaan die ladder… Mark en zijn vriend willen het huurcontract overnemen zodat ze goedkoop en toch comfortabel kunnen wonen. De grote tuin compenseert dan voor de barsten die in de muren zitten. Ach… het is nog niet zo erg als mijn studentenhuis in Uilenstede, dus het kan nog wel even.

Of ze hier kunnen blijven is nog even afwachten en anders moeten we snel op zoek naar iets anders. Op 12 oktober gaat mijn vlucht naar Darwin en tot die tijd moet ik alles maar even plannen. Dat valt nog niet mee zeg. De georganiseerde reizen zijn vrij duur en raken uitverkocht, en de mensen die zelf gaan rijden hebben andere plannen. Of geen plannen…

Hoe het ook zij, voorlopig kan ik even uitrusten…

2 thoughts on “Lente in suburbia

  1. Ha Dre,

    De foto’s zien er heel erg professioneel uit! Alsof ze zo in een tijdschrift kunnen staan.
    Ben toch ook wel benieuwd naar het huisje zelf..

    Liefs,
    Marianne

Geef een reactie

