Jaaroverzicht; alle wegen leiden naar Adelaide

Als ik te lang op één plek zit begin ik te denken: ‘Jeetje, je doet ook niks met je tijd.’ Nu denk ik dat dus ook weer. Zeker aangezien ik geen fulltime werk heb. Ik zie of doe niets speciaals en tegelijkertijd leer of verdien ik ook niets. Hoog tijd dus om de score eens op te schrijven.

januari
IMG_5950-1Ik was klaar met mijn werk op de kersenboerderij. Eindelijk vrijheid. Vanuit Adelaide zwom ik met dolfijnen, ging ik naar Kangaroo Island, bezocht ik Port Elliot voor een weekend aan het strand en ontmoette ik Mark. Januari was ook meteen de start van mijn reis door het echte Australië; de outback

 

februari
IMG_6350Nieuwe vrienden, nieuwe ervaringen, nieuwe plekken. Ik ging van Adelaide door Cooper Pedy, Uluru, Alice Springs en Katherine Gorge naar Darwin. Ik vloog naar Sydney en via Taipei weer naar Nederland. Mijn eerste jaar in Australië zit er alweer op.

 

maart
DSCN3068Het is koud in Nederland. Ik haal al mijn favoriete winterkleren weer eens uit de kast. Eindelijk heb ik al mijn spulletjes weer bij de hand. Niet meer leven vanuit een koffer. Ik kan twee weken naar Oostenrijk met Estivant om ook daar eens te skiën. Ik kom erachter dat ik het Capoeira nog niet onder de knie heb op Tonneke’s vrijgezellenfeest. Als afsluiting van mijn tijd in Nederland mag ik met oma mee naar Wenen, de stad van Sissi. En nog net op tijd zie ik mijn nichtjes die flink zijn gegroeid. Maar het avontuur wacht en dan zit ik weer in het vliegtuig, naar Singapore dit keer.

 

april
IMG_5699In april kom ik aan in Singapore. Ik blijf maar een paar dagen voordat ik naar het eiland Borneo ga. Ik krijg de schrik van mijn leven als ik erachter kom dat ik in vijandig gebied zit en mijn reisplannen in het water vallen. Gelukkig zwem ik weer naar de oppervlakte en haal ik mijn PADI certificaat in Kota Kinabalu. De cultuurshock is groot in dit vreemde land. Ik wandel door de jungle met een groep meiden en zie allerlei soorten apen. Met mijn verjaardag ben ik weer terug in Australië. Terug bij Mark, die een verjaardagstaart voor me in elkaar knutselt

 

mei
DSCN3260Terwijl in Nederland de lente begint, ga ik op de winter aan. Deze maand is een beetje saai. Ik probeer het werk als verkoper van deur tot deur, maar hou het niet lang vol. Toch hou ik er genoeg geld aan over om nog een klein reisje te maken. Aan het einde van de maand ga ik met de camper naar Melbourne, via de great ocean road. Na een week in Melbourne is juni alweer begonnen.

juni
DSCN3400Voor de komende maanden neem ik afscheid van Mark. In Sydney haal ik mijn ski’s op bij Alice. Samen met haar en haar vriend ga ik lekker uit eten. Het is fijn om mijn collega van vorig jaar weer eens te zien. Zij gaat niet, maar ik ga voor een tweede seizoen. Via Canberra reis ik weer naar de Snowy Mountains, waar ik een warm welkom krijg en naast de bekende gezichten, weer een hoop nieuwe mensen zie.

juli
DSCN3337-2Het seizoen valt vies tegen. Elke keer als het sneeuwt komt er een regenbui achteraan. Het mag de pret niet drukken. Mijn collega is een pechvogel en breekt zijn arm. Ik neem maar één les dit seizoen en maak mijn instructeur en collega Christoph lekker zenuwachtig.

augustus
521942_10151860880476348_1292558502_nSamen met mijn huisgenootjes heb ik een heerlijk skiseizoen gehad. Gezamenlijke maaltijden, lekker naar de bar of het personeelsfeest. Het was heerlijk om weer een tijdje in een huis te leven. Ondanks het slechte weer krijg ik nog een paar heerlijke dagen op de ski’s met Bryce en Erin.

 

september
IMG_9056De sneeuw verdwijnt en we verhuizen naar boven op de berg voor de laatste week skischool. Als alles afgelopen is reis ik weer naar Adelaide. Mark heeft met zijn vriend Jacob een nieuw huis gehuurd en alles moet aangeschaft worden. We slapen vooralsnog op een luchtbed en verzamelen langzaam dingen die nodig zijn. Maarja… met twee mannen kan dat wel eens heel lang duren.

oktober
IMG_8124Spanning en avontuur. Met het vliegtuig naar Darwin om vervolgens door de Kimberley te trekken met een groep. Onze gids maakt er een avontuur van. Zo moeten we in het donker, ongepland, uit een kloof wandelen. Ook worden we tijdens een wandeling aangevallen door een stier. We springen allemaal het water in. We slapen in swags en eten van het kampvuur. Nog nooit in mijn leven heb ik zo lekker geslapen. De tocht eindigt in Broome waar ik een kleine week aan het strand verblijf. Dan vertrek ik met de Duitse Sandra op weg naar Perth

november
mHtIs1isRNe3kTmV2KGTfxheEyNVuRG-Q0lrDITwepM[1]Mensen verschillen, zo ook Sandra en ik. We reizen door het prachtige Karijini national park en komen in Exmouth. Daar is een nationaal park aan de kust waar je veel kan snorkelen. Met de Belgische Katrien ga ik er wandelen en zwemmen. We zwemmen zo tussen de haaien, maar die besteden geen aandacht aan ons. Als de reis door dit park erop zit besluiten Sandra en ik onze eigen wegen te gaan. Ik zit een weekje in Coral Bay waar ik mijn duikbrevet weer eens heb gebruikt. Het koraal was schitterend! Via Perth ging ik weer terug naar Adelaide om bij Mark te gaan wonen.

 

december
IMG_9049De laatste maand van het jaar. Ik mag werken bij de cricket wedstrijden, maar dat ik maar tijdelijk. Ik ben op zoek naar werk. Voorlopig blijf ik even hier. We hebben eindelijk een bed gekocht. Wat een opluchting. Hoe de feestdagen er dit jaar uit gaan zien weet ik niet, maar het zal wellicht beter zijn dan op de boerderij vorig jaar. Ik sluit mijn jaar af waar ik het ook begon.

Als je het zo bekijkt is het allemaal nog niet zo saai geweest. :)

3 thoughts on “Jaaroverzicht; alle wegen leiden naar Adelaide

  1. Ik ben een beetje laat en lees nu je verslag pas. Wow, wat een verrassend verslag en super mooie foto’s. Je groeit met de dag, tot een prachtige, zekere, vrouw, zo mooi om te zien, daar geniet ervan. Je woont nu samen met de liefde van je leven, verhaal helemaal compleet, wat kan een mens nog meer wensen, heerlijk! Ik wens jou en je vriend een goeie voortzetting van alles, een mooi toekomst, en een gezond, gelukkig en tevreden, avontuurlijk, romantisch jaar 2014, met mooie momenten om je leven lang op terug te kijken! Ik hoop jullie dan ook eens in het echt te zien en hier in ons prachtige Swalmen te vertellen en samen van jullie foto’s te genieten bij een stuk enige echte Limburgse vlaai. We hebben een logeerkamer, dus overnachten is mogelijk, als je dat zou willen. Tot ziens!

  2. ha dre,

    wat een druk jaar! Wat heb je veel gedaan en ontdekt. Ga je in 2014 op hetzelfde tempo door?
    Alle goeds alvast gewenst!

    Groetjes vanuit een grijs/regenachtig Eindhoven,
    Marianne

Geef een reactie

