Wat is en gaat komen

En zo gaan de dagen voort…

Het wordt volop zomer in Adelaide met temperaturen die oplopen tot in de 40 graden. Het water dat uit de koude kraan komt is te heet om aan te raken. Hopelijk kunnen we snel eens een bezoekje aan het strand brengen. Ik moet zeggen dat het huiselijke leventje me een beetje begint te irriteren, dus nu Mark terug is moet er maar weer wat actie komen. Maarja… ondertussen moet ik ook sparen.

Ik werk in een soort kip en vis frituur, maar het zijn maar een aantal uren per week. Vooralsnog ga ik er vanuit dat ik tot het einde van mijn visum in Adelaide blijf en hopelijk kan ik dan genoeg sparen om opnieuw te beginnen in een ander land. De reizen in Australië die nog op mijn verlanglijstje staan moeten maar even wachten.

Om mezelf bezig te houden ben ik meer gaan schrijven in het Engels en ben ik begonnen met een online TESOL cursus. Met dit diploma kun je Engelse les geven aan mensen voor wie het niet de moedertaal is. Er is veel vraag naar in Aziatische landen zoals China en Thailand, maar ook bijvoorbeeld in Frankrijk en Spanje. Wie weet waar het ooit nog goed voor is.

Daarnaast ben ik me aan het voorbereiden op alle keuzes die gaan komen. Het einde, voor nu in ieder geval, in Australië wordt weer het begin van iets nieuws. De komende maanden zal ik dus uit moeten zoeken hoe ik dit allemaal weer ga regelen. Waar ga ik naartoe? Wat ga ik daar doen? Ik hou je op de hoogte.

3 thoughts on “Wat is en gaat komen

  1. Heb aan je gedacht, hier op journaal zeggen ze dat het abnormaal heet is bij jullie.
    Hopelijk duurt dat niet te lang. Wens je veel succes met je verdere plannen en thuiskomen in jezelf, waar dat ook mag zijn. Veel geluk en liefde, voor jou en je vriend! Tot ziens!

  2. Ha Dre,

    Oei, zit Australie er al weer op? Wanneer mag je daar weer een visum voor aanvragen?
    Ben benieuwd wat je volgende bestemming is!

    Groetjes,
    Marianne

Geef een reactie

