Adelaide ligt plat

Na een lang weekend van in de veertig graden kwam een stormachtige nacht. Ik werd wakker van de klapperende deuren en ramen en de wind blies een hoop troep naar binnen.

De volgende dag was het weer rustig. ’s Avonds ging ik zoals gewoonlijk naar het werk. Ik was een beetje moe en hoopte dat het een rustige avond zou zijn en meestal is dinsdag niet zo heel erg druk.

Vanaf het begin van de avond was het druk. Natuurlijk! Klant na klant kwam vragen of we wel stroom hadden. Huh? De storm schijnt wind van 90km/uur te hebben gehad en heeft over de hele stad de stroomvoorziening vernield.

Ruim 55.000 bedrijven en huishoudens hadden geen stroom, voornamelijk in de zuidelijke en oostelijke wijken van Adelaide. Dat is dus waar ik woon. Ik had de hele dag stroom, maar sommige mensen hebben meer dan 24 uur zonder stroom gezeten.

Toen ik naar huis ging was het donker. De straat achter ons had geen stroom en de straat op de hoek ook niet. Volgens mij hebben we heel veel geluk gehad. Met het weer blijft het afwachten. De komende dagen worden er weer temperaturen achter in de dertig graden voorspeld. Het gaat een beetje af en aan. Dat wordt afwachten dus.

2 thoughts on “Adelaide ligt plat

  1. Hello Andrea,

    This is Mark Douglas from the Gibb River Road trip. I hope it’s OK for me to contact you via your blog. I was searching for “Percy the Parrot” in hopes of finding Wouter. And, thanks to the miracle of Google I found your blog instead.

    I’ve been wondering about Wouter and how his medical condition was following the trip. Unfortunately, I neglected to ask him for his email or Facebook address. I wonder if you might have that information and can send it to me?

    My email address is below if you can send me, assuming you know it, Wouter’s contact information or conversely, ask him to contact me.

    I hope your travels continue well. It was very nice to have met you. I greatly admired your stoicism and patience.

    Sincerely,

    Mark

    Q@bdkiron.com

Geef een reactie

