Flyeren voor Fringe

Al voordat ik bij de kippenshop ging werken had ik me aangemeld om te flyeren voor het Fringe festival. Het Fringe festival duurt ongeveer een maand en bestaat uit tientallen, zoniet honderden, shows die gedurende die tijd gehouden worden in Adelaide en omgeving. Mijn baas in de kippenshop was niet echt blij dat ik drie avonden niet kan werken, maar dat hij geen werknemers kan vinden is niet mijn probleem. Misschien moet hij de lonen wat verhogen?

Donderdag was mijn eerste flyerdag en hadden we een meeting met het team dat voor Gordon Southern zou gaan flyeren. Na weken van hitte, we hadden weer een paar dagen van in de veertig graden achter de rug, viel het met bakken uit de lucht. Ik heb hier wel eens af en toe een buitje gezien, maar dit was hardcore regen die het twee dagen vol hield.

Ik had de allereerste shift vanonder mijn paraplu’tje. Ik sprak zelfs een andere artiest die op ging treden. Later zat ik om de tafel met het team voor een kop thee en zei Gordon dat hij een sms had gekregen van een vriendin. Ze zei dat ze een flyer van hem gekregen had. Bonuspunten!

Zaterdagavond had ik eindelijk tijd om de show eens met eigen ogen te zien. De show heet Your new favourite comedian en is geïnspireerd door één van mijn favoriete bands The Hives. De uur-lange show begon dan ook met wat muziek van The Hives en wat impersonaties van de band. Daarna ging Gordon op humoristische manier door zijn leven als comedian. Ik heb veel gelachen. Gelukkig maar, want ik heb de afgelopen dagen aan veel mensen verteld hoe hilarisch hij wel niet is!

Ik ga nog zes avonden voor deze show flyeren. Het Fringe festival duurt nog vier weken, dus hopelijk kan ik nog een aantal shows meepikken. De start is in ieder geval gemaakt!

One thought on “Flyeren voor Fringe

Geef een reactie

