De heuvel over

“Lopend? Weet je het zeker?” zei het meisje van de receptie met een Frans accent. “Het is super steil!” Ze keek me fronsend aan. Natuurlijk ben ik toch gewoon gaan lopen. Er is ook een gondel die je voor 25 dollar omhoog brengt om van het uitzicht te genieten, maar ik dacht ‘als de Europeanen vroeg in lange jurken omhoog konden lopen, dan kan ik het ook in mijn spijkerbroek’.

Even later zat ik dus in de bus naar het gondelstation, wandelde daar vervolgens voorbij naar het begin van het Bridle Path. Aangezien het Pasen was, werd ik vergezeld door gezinnetjes uit Christchurch. Het Bridle Path is een historisch belangrijke route omdat het gebruikt werd door de eerste immigranten in de 19e eeuw. Voordat de tunnel gemaakt werd moest iedereen gewoon lopen of later ook te paard.

Gelukkig hoefde ik niet met al mijn spullen te lopen want de receptionist had wel een punt: het was steil. Maar het was lang niet zo steil als ze me liet denken. Ik verwachtte een soort van onbegaanbaar pad. Mijn timing was niet heel goed aangezien het de afgelopen 14 dagen non-stop geregend had, maar het was zeker nog begaanbaar. Af en toe was er een lawine van gras en modder of een modderpoel, maar geen jungletaferelen.

De zon brak door de wolken en ik moet toegeven dat het toen wel een beetje zweterig en vermoeiend werd. De beloning was dan ook een prachtig uitzicht over de stad en de groene heuvels er omheen. Ineens was ik boven. Ik had pas een half uur gelopen, terwijl er een uur voor stond. Het uitzicht over de andere kant was nog mooier, met de haven van Lyttelton, het water en de huisjes die tegen de groene helling op gebouwd waren.

Het einde van het pad was het begin van het stadje Lyttelton. De straatjes waren smal en vooral ook steil. Het was alsof ik naar beneden liep op de remmen. Je zag hier ook nog steeds de schade van de aardbevingen. De straten waren rustig aangezien het Pasen was. Vanuit de haven pakte ik de bus terug naar de stad, waar ik genoot van een lekkere hamburger bij Burgers and Beer. Een mooie paasdag en een mooie verjaardag.

2 thoughts on “De heuvel over

  1. Hallo Andrea, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik hoop dat je ook het komende jaar veel mooie dingen gaat zien. Kunnen wij ook mooi meegenieten.
    Ik wens je een hele mooie dag.
    Groetjes, Anny

  2. Mooie begin van je avontuur in Nieuw Zeeland! Benieuwd waar je allemaal naar toe gaat, toept mooie herinneringen aan de tocht die ik met Tony maakte door Nieuw Zeeland.
    Veel plezier en genieten van die oogverblindende mooie natuur, die op je netvlies wordt geplant, zodat je er de rest van leven van zal genieten! Tot ziens!

Geef een reactie

