Gaan met die banaan!

Langzaamaan krijg ik alles geregeld. Naar een nieuw land verhuizen is toch wel veel werk! Dus na een paar dagen de toerist uithangen, heb ik de rest van de week gebruikt om me klaar te maken voor het avontuur.

Gedurende de week heb ik verschillende auto’s bekeken, een vragenbom op de verkopers af gestuurd en wat proefritjes gemaakt. Het waren allemaal backpackers die binnenkort weer naar huis moeten. Uiteindelijk was de laatste auto de winnaar, alleen moest die binnenkort naar de APK keuring. Ik maakte de deal dat ik de auto zou kopen als er geen grote dingen mis waren.

Uit de keuring kwam dat het een goede auto was, die alleen een nieuwe band moest. Vandaag zat ik dus weer in de garage om een nieuwe band erop te laten leggen. Daarna liet ik de auto op mijn naam zetten, verlengde ik de registratie en kocht ik een WA verzekering. Mijn eerste auto, huis, campervan is dus een feit.

Het is een Toyota Estima uit ’91. Achterin zijn de stoelen vervangen door een groot bed. Onder het bed is nog ruimte voor spullen en alle kampeerbenodigdheden zitten bij de auto inbegrepen. Misschien dat het nu iets te koud wordt voor kamperen, maar van de zomer ga ik er veel plezier van hebben. Vooralsnog heb ik maar één foto, meer komt als ik de auto wat eigen gemaakt heb.

Naast alle rompslomp over de auto moest ik nog mijn pensioen van Australië regelen, een bankrekening openen, een belastingnummer aanvragen, van hostel wisselen, en natuurlijk plannen maken! Morgen rijd ik via de Banks Peninsula naar een klein dorpje ten zuiden van Christchurch. Ik heb via internet een familie gevonden waar ik voor een week kan werken voor accommodatie en eten.

Hierna gaat de reis door naar Lake Tekapo, Mt Cook en uiteindelijk Queenstown. Ik ben namelijk aangenomen bij het ski resort Coronet Peak. Op 16 mei begint mijn training. Ik ga lesgeven aan de 3 tot 5 jarigen. Het is een combinatie van binnen en buiten spelen met skiles. Ik ben ontzettend blij dat alles rond is. Voor het eerst heb ik het idee dat ik nu echt kan gaan genieten!

IMG_20140424_171318

One thought on “Gaan met die banaan!

Geef een reactie

