Een kijkje in Pareora

Ik heb even een schilderpauze, dus hoog tijd voor een update. In plaats van een week te blijven, zit ik nu nog steeds in het kleine dorpje Pareora. Ik verblijf bij Amanda, Marcel en de drie kinderen. Ik vond hun op een website waar werk voor eten en accommodatie wordt aangeboden.

Het is niet alleen geld besparen, maar geeft meteen ook een kijkje in een dorp in Nieuw Zeeland. De familie is heel actief en dus heb ik een hoop nieuwe dingen gezien en gedaan. Van werken kwam het niet echt in de eerste dagen. Toen ik stond te schilderen werd ik al snel weer geroepen. We gingen naar het strand. Het is geen weer meer om te zonnebaden, maar we namen een geweer en de motoren mee.

10299977_863293773687996_3199794104663159363_n

De volgende dag maakten we een ritje naar het zuiden, waar de boerderij is waar de familie binnenkort naar gaat verhuizen. Het landschap was supermooi, heuvelachtig en groen. Ook kreeg ik de kans om een imkerpak aan te trekken en met Amanda naar haar bijenkasten te gaan, waar duizenden bijen zorgden voor de honing die ik ’s middags op mijn brood smeer.

Afgelopen weekend hadden de jongens een rugbywedstrijd in Fairlie. Na de wedstrijd zijn we nog naar een meer geweest, want in de zon werd het best warm. We hadden het bijna voor onszelf en dus kon ik rustig leren met de jetski om te gaan. Het was een jetski waar je op moest gaan staan, niet zitten. Ik probeerde het dus op mijn knieën. Met een rotsnelheid ging ik het water over. Daarna knoopten we ook nog een band achter de jetski en liet Marcel even zien hoe het moest terwijl ik achterin de band probeerde er niet af te vallen. Het water was namelijk ijskoud.

Of ik ook nog gewerkt heb? De kinderen hadden vakantie, dus door de week kon ik oppassen. Daarnaast zijn ze hier het hele huis aan het opknappen, dus heb ik meegeholpen om allerlei delen van het huis te schilderen. Echt hard werken is het niet, lekker op het gemakje, muziekje erbij. De ene dag doe je veel, de andere helemaal niks. Het is in ieder geval een super leuke ervaring. Ik heb zoveel gedaan dat ik anders nooit zou doen. Helaas ga ik komende woensdag weer op weg; via Lake Tekapo en Mt.Cook naar Queenstown. Laat de sneeuw nu maar komen!

2 thoughts on “Een kijkje in Pareora

  1. Hoi Andrea,

    Zo te zien vermaak je je prima.
    Op naar nog meer avonturen en voor ons nog meer spanndende verhalen.

    Groetjes Karin, opa en oma.

Geef een reactie

