Van warme baden tot warme chocolade

De tijd vliegt voorbij en vandaag vertrok ik uit Pareora. Ik kreeg een supergrote kaart van het gezin, die de kinderen hadden versierd met tekeningen. Amanda had ook nog een verrassing. Ik kreeg een muts in de vorm van een ram zodat ik het niet koud hoef te hebben in Queenstown. Superleuk!

Mijn bestemming van vandaag was niet zo ver weg: Lake Tekapo. Na wat boodschappen en tanken in Timaru hoefde ik nog maar een dik uur te rijden. Een groot deel van de weg kende ik al omdat we afgelopen weekend naar Fairlie waren gereden. Daarna was de weg een verrassing. En wat voor één! Ineens kom ik de bocht om, valt mijn mond open en trap ik op de rem. Schitterend! De besneeuwde bergen in de achtergrond lijken loodrecht op de weg te staan.

IMG_9385

Vanuit hier was het nog maar een klein stukje tot Lake Tekapo. Het drop was nog groter dan ik gedacht had, maar alle interessante dingen waren aan de kust van het meer. Zo ook de hot pools. Aangezien ik in het laagseizoen zit, had ik de warme baden bijna voor mezelf. Buiten was het vrij fris, dus de baden van 36, 38 en 40 graden waren erg aangenaam.

Ik bleef badderen totdat ik gerimpeld was en besloot toen om Mt. John op de klimmen. In een uur loop je over een bospad de berg op. Daar zit een sterrenwacht van de universiteit met een café erbij. Het bos zag er geel uit en af en toe kon je door de bomen heen naar het meer en het dorp kijken. Ik steeg heel snel en voor ik het wist was ik boven. De wind waaide ijzig dus besloot ik dat ik een warme chocomel had verdiend.

Terwijl ik in het café zat leken de wolken steeds donkerder te worden. Op een heldere dag kun je hier de hoogste berg van Nieuw Zeeland zien: Mt. Cook. Vandaag zag ik voornamelijk grijs. Helaas betekende dat ook dat er regen aan kwam en dus rende ik bijna naar beneden. Het begon al te druppen, maar gelukkig haalde ik het hostel voordat het echt begon te regenen.

Binnen was het haardvuur aan en wachtte ik maar tot de regen voorbij was. Daarna maakte ik nog een rondje langs de plekjes die altijd op de foto’s staan. Er is een oude kerk die ontzettend populair is onder toeristen. Het gebouw is niet super bijzonder, maar de ligging des te meer. In de achtergrond ligt het meer, met de besneeuwde bergtoppen in de verte. De laatste zon van de dag komt de wolken door met een oranje gloed.

2 thoughts on “Van warme baden tot warme chocolade

  1. Wow, mooie foto’s, moois herinneringen, Tony en ik hebben dezelfde route gereden! Veel,geluk onderweg en genieten van alles!

Geef een reactie

