Van hostel naar hut

Er is een nieuw meisje op de slaapkamer.

“Ik ga het eerste deel van het Routeburn Track lopen, in een hut slapen, en dan terug lopen.”

“O cool, dat lijkt me zo leuk.”

“Ga je mee?

 

En zo gebeurt het dat ik morgen het eerste deel van het meerdaagse Routeburn Track ga lopen, een van Nieuw Zeeland’s Great Walks. Vanuit het Routeburn shelter ga we naar de Routeburn Falls hut. Hopelijk zijn we er dan rond lunchtijd en kunnen we ’s middags nog naar Harris Saddle, het hoogste punt van de wandeling. We blijven dan slapen in de Falls hut en lopen donderdag ochtend weer naar beneden.

Routeburn Track, afbeelding van Department of Conservation New Zealand

Snel heb ik vandaag mijn was gedaan, wat eten voorbereid en een regenjas gekocht. Ik geloof dat ik er klaar voor ben. Het kan best koud zijn ’s nachts, en ik heb geen idee of de hut verwarmd is. Ik ga er vanuit van niet en neem dus bovenop mijn slaapzak ook maar een fleecedeken mee. Ik ben heel benieuwd hoe mijn eerste ervaring op één van de Great Walks gaat zijn. Ik hoop dat ik later dit jaar nog meer van deze wandelingen kan maken, liefs zelfs helemaal! Je hoort het wel!

 

Geef een reactie

