Kan het nu dan beginnen?

Het heeft gesneeuwd vannacht. Zelfs in het dorp ligt een behoorlijke laag sneeuw. Mijn dakraam in mijn nieuwe kamer is bedekt met een laagje wit.

Ik heb eindelijk een kamer gevonden, maar dat viel nog niet mee. Elke week komt er hier een plaatselijk krantje uit waarin van alles geadverteerd wordt. Er staat dus ook veel accommodatie in, maar er lijken nog meer mensen op zoek te zijn. Ik dacht dat het makkelijk zou zijn als je maar op tijd hier was, maar zelfs dan valt het niet mee.

Het is laagseizoen in Queenstown. De zomer is voorbij en de winter is nog niet echt begonnen. Er zijn relatief weinig toeristen, maar veel mensen zijn al op zoek naar werk en accommodatie voor de winter. Het hostel waar ik verbleef had 300 sollicitaties binnen gekregen in een week.

Ik had mijn baan al en moest dus een kamer vinden. Er is genoeg beschikbaar, maar vaak ook heel duur. Uit 10 sms’jes die je stuurt, krijg je misschien één antwoord. Dan ga je naar een kamer kijken en hoor je vervolgens niets meer. Vrij frustrerend. De mensen bij wie ik ben gaan kijken hebben allemaal gezegd dat ze zoveel antwoord kregen op hun advertenties dat ze hun telefoon uit moesten zetten.

Toen ik een advertentie op Facebook zag staan, heb ik meteen gereageerd en een afspraak gemaakt voor de volgende dag. Toen ik hier ging kijken, zeiden ze meteen dat ik de kamer kon hebben. Hij is iets over mijn budget, maar omdat hij op loopafstand van het centrum ligt, bespaar ik me veel bus- en benzinegeld.

Ik heb nu een kleine kamer helemaal voor mezelf. Het appartement deel ik met een stelletje. Ik heb hier bijna alles dat ik nodig heb, inclusief oven zodat ik lekker kan bakken deze winter. Ik kan naar het centrum lopen en er is een supermarkt op 3 minuten loopafstand. Ook komt de bus naar het werk over deze weg. Ideaal dus!

Mijn auto staat hier op de grote parkeerplaats met een dikke laag sneeuw erop. In de skiresorts zijn ze ook begonnen met het maken van sneeuw. Er is echter nog lang niet genoeg om te skiën. Laat de winter nu maar beginnen!

One thought on “Kan het nu dan beginnen?

Geef een reactie

