Impulsaankopen

Je kent het vast wel. Je staat in de supermarkt en ineens trekt iets je aandacht. Meteen vergeet je waar je eigenlijk voor gekomen was, en voor je het weet sta je buiten met een impulsaankoop.

In het buitenland komt dit ook voor, meestal omdat je ineens iets exotisch ziet wat je gewoon moet proberen. Dit keer was het exotisch op een andere manier. In Te Anau hebben ze het grootste schap met Nederlandse producten dat ik tot nu toe gezien heb. Toen ik tegen Mark zei dat we dus in Te Anau moesten gaan wonen zei hij: “Als dat jou gelukkig maakt…” Maar ik wijk af.

In Te Anau hadden ze maarliefst drie pakken hagelslag! De chocolade van de Euroshopper en de melk en donkere chocolade van de Appie. Daarnaast drie soorten ontbijtkoek, verschillende koekjes en een hoop meer. Mijn oog, of eigenlijk neus, viel ineens op de leverpastei.

Ik heb al jaren geen leverpastei meer gehad, en niet alleen omdat ik al lang niet thuis ben geweest. Maar ineens vulde de geur van leverpastei mijn neus. Ik kon er niet meer omheen en dus plaatste ik de AH leverpastei in mijn mandje, naast het pak crackers van de Euroshopper.

Het is gek wat zoiets met je doet. Als ik nu thuis was geweest, had ik waarschijnlijk niet eens leverpastei gekozen voor op mijn boterham. Maar hier kreeg ik ineens de behoefte. Een product waar ik al jaren niet meer aan gedacht heb. En nu zit ik van mijn boterham te genieten. Jeugdsentiment?

Geef een reactie

