De huidige stand van zaken

Het is weer weekend en ik voel me enigszins uitgerust. We hebben een stormachtig weekje gehad en het is nog lang niet voorbij. Na dagen van regen, kwam gisteren een dag met hevige wind, waardoor de berg gesloten was. Het enige moment dat ik buiten was werd ik bijna van de stoep af geblazen en vloog er allerlei rotzooi in mijn gezicht. Helaas was de wind ook nog eens zo warm dat ik het gevoel krijg dat de lente er alweer aan komt.

Ook vandaag is de berg gesloten, maar nu vanwege onweer en regen. Het houdt maar niet op! Er wordt wel voorspeld dat de temperaturen gedurende de dag omlaag gaan en dat zou betekenen dat al deze regen omgetoverd wordt tot sneeuw. De schade is al aangericht op de berg, maar het zou toch leuk zijn om weer met een fris laagje wit te beginnen. Morgenavond is er een avondje skiën voor het personeel gepland en dat zou toch een leuke verassing zijn met een vers pak sneeuw.

Het laatste nieuws is dat ik eindelijk een besluit genomen heb over het behalen van mijn ski instructeurs certificaat. Vorige week leek het erop dat ik te lang gewacht had en alle plaatsen vol waren. Toen ik ineens zag dat er weer een plekje vrij was heb ik dus meteen besloten me aan te melden. Mijn bankrekening is weer leeg nu, dus ik hoop echt heel erg dat ik dit examen ook ga halen.

Het bestaat uit vijf dagen skiën, waarin er gelet wordt op je eigen skiën en waarin je leert hoe je les moet geven. Je krijgt punten voor je demonstraties, je vrij skiën, je lesgeven, theorie en analyse. Ik heb al een heel document gedownload waarin met heel veel jargon wordt uitgelegd hoe skiën eigenlijk werkt. Het is allemaal erg natuurkundig en van vele woorden heb ik nog nooit gehoord. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. 25 augustus begin ik en dan zul je het wel horen.

Dan nog een smeekbede. Er is een hele leuke wedstrijd aan de gang waarbij je een uitstapje naar het buitenland kunt winnen. Het heet de big blog exchange en als je wint ruil je van leven en blog met iemand uit het buitenland. Ik ben nooit zo goed in stemmen verzamelen, maar wilde het toch even proberen. Je kunt op mijn Engelse blog stemmen oor op de onderstaande knop te klikken en dan ‘vote for me’ te kiezen. Je krijgt dan een email waarin je je stem moet bevestigen. Alvast super bedankt!

Geef een reactie

