Decisions, decisions

Na bijna 4 vier weken achter elkaar elke dag zon, wordt nu de regen ingehaald. Dus zit ik op mijn vrije dag binnen het raam uit te staren totdat de regen stopt. Maar hij stopt niet.

Inmiddels is de drukte voorbij. De pistes zijn vrijwel leeg, wat heel lekker skiën is, en de skischool is een stuk minder druk. Van de ene op de andere dag gingen de gastencijfers omlaag. De laatste vier dagen dat ik gewerkt heb, was ik de enige die de hele dag kinderen had. Ik stond in mijn uppie buiten met de kleine skiërs, terwijl de rest van het team binnen aan de administratie zat.

Hoewel er geprobeerd wordt om ons allemaal vier dagen per week werk te geven, is het maar de vraag of dat nog gaat lukken, zeker aangezien het nu regent! Er is nog sneeuw in de weersvoorspelling, maar daar ziet het nu nog niet naar uit. Met het naderende einde van het seizoen komen ook een hele hoop beslissingen.

Geloof het of niet, maar ik ben al bezig met een baantje voor de Europese zomer van 2015. Verschillende tour operators zijn nu al op zoek naar mensen die volgende zomer voor ze aan het werk willen. Ik heb een sollicitatiegesprek gescoord voor een baan als gids in Europa. Lijkt me natuurlijk super leuk, maar het gesprek gaat plaatsvinden in Sydney. Het is dus nog even afwachten met wat er de komende weken gaat gebeuren, want op het moment heb ik geen idee of ik wel tijd/geld heb om naar Sydney te reizen.

Ik ben ook een gedetailleerd reisplan aan het maken voor de komende weken. Ik weet precies wat ik allemaal wil, maar nu moet het nog allemaal in mijn tijdsplanning passen. Ik ben namelijk ook alweer aan het solliciteren voor baantje voor de zomer die hier staat te wachten.

Mijn favoriete baantje is werken voor een veerboot die tussen Wellington en Picton (noorder- en zuidereiland) vaart. Voor deze functie zou ik 7 dagen werken en dan 7 dagen vrij zijn. Ik zou precies in het midden van het land zitten en dus de hele zomer werk hebben terwijl ik ook nog kan reizen! Lijkt me ideaal.

Ach ja… ik wacht rustig af.

2 thoughts on “Decisions, decisions

    • Waterlanders, opeens een Typefoutje van mij en mijn iPad…
      Al zullen die er natuurlijk ook af en toe zijn…
      Bedoel natuurlijk, voldoende vrije tijd om tussendoor nieuw Zeeland te verkennen…

Geef een reactie

