De comeback van de winter

Het heeft even geduurd, maar ik heb de foto…

10406386_10152274892966604_1884640366675156470_n

Voor de tweede keer dit seizoen ben ik naar de andere berg, The Remarkables, geweest. Ik kan er gratis skiën en toch ben ik er dus bijna niet geweest. Dat gedoe om je ski’s dan van de berg af te krijgen, naar de bushalte voor de Remarkables te slepen en dan weer terug, is toch iets te veel. Plus, Coronet Peak is gewoon een heel lekker skigebied.

Maargoed, ik moest en zou die foto hebben. Dit beeld staat zo’n beetje in elk foldertje afgebeeld en dus was het lekker dat het zonnetje eventjes scheen en de wolken verdwenen voor de foto.

Na een rondje opwarmen, liepen we eerst bij de Curvey lift omhoog. Het was een klim in de voetsporen van andere skiërs en snowboarders die naar de top van de berg ging. Bovenop hadden we een schitterend uitzicht over de sneeuw waar bijna niemand in had gelopen. Na even van het uitzicht te hebben genoten, moesten we natuurlijk ook weer naar beneden. Ik had mijn ski’s omhoog gesleept, dus gingen we door de losse sneeuw naar beneden.

Ik ski dus bijna nooit buiten de geprepareerde pistes, dus dit was even een klein avontuur. En het bleef niet bij die ene klim. We gingen ook nog een stukje lopen boven de Shadow lift. Dit is waar het bekende uitzicht over Queenstown en het meer was. Adembenemend! En niet alleen het naar beneden skiën.

We zagen bovenop de berg nog een kea, een alpinepapegaai. Hij poseerde mooi voor ons en toonde het fel oranje onder zijn vleugels. Ik had echt een heerlijke dag met de meiden op de Remarkables.

Inmiddels ben ik aan mijn laatste week werk begonnen. Vandaag begon met een storm. De Remarkables was gesloten vanwege de wind en de skigebieden rond Wanaka waren ook dicht. Het was dus all hands on deck op onze berg. Ze verwachtten nogal wat mensen, maar toen ik op de berg kwam zag je echt helemaal niets. Ik wist dat er een skilift was, maar je zag hem helemaal niet, zo diep zaten we in de wolken.

Het was ontzetten veel aan het sneeuwen en er heerste toch een soort spanning. Tijdens mijn lunchpauze was het op aan het klaren. Bovenop de berg moest je echt nog op gevoel skiën, maar halverwege kon je weer wat zien. Wat was het fantastisch! De sneeuw was superlicht en los en het was echt alsof je er boven zweef! Misschien moet ik toch maar aan mijn off piste skills werken, want ik zie nu wel in dat dat wel heel leuk kan zijn!

One thought on “De comeback van de winter

  1. Prachtig, was op dezelfde plek, maar dan zonder sneeuw, dat was al indrukwekkend, maar dit is adembenemend mooi! Geniet er mee van! Veel geluk heb je al en wensen we je voor je verdere avonturen!

Geef een reactie

