Genieten van het Wakatipumeer

De zomer staat voor de deur. Hoewel het hier nog goed kan sneeuwen in de lente, zijn er ook genoeg fantastische dagen. In mijn laatste dagen in Queenstown kon ik het dus niet laten om er toch nog even op uit te gaan. Ik reed naar 7 mile point. Ik dacht dat ik op 12 mile was, maar heb dus echt totaal niet naar de bordjes gekeken. Pas toen ik aan het einde van de wandeling was zag ik dat ik bij Wilson Bay was, terwijl ik dacht dat ik naar Bobs Cove aan het wandelen was. Beetje dom.

IMG_0677

De wandeling was wel heel mooi. Het gebied had ook veel mountainbike paden en soms was het best verwarrend waar je nou naartoe moest. Gelukkig stonden bij de meeste mountainbikepaden bordjes dat je er niet mocht wandelen. Ik kwam uit bij een schitterend strandje vol kiezels. Het was aardig aan het waaien en leek dus net alsof ik aan de zee was. De golven kwamen aanrollen en alleen de bergen in de achtergrond herinnerden me eraan dat ik bij het Wakatipumeer was. Ik had meer een tropisch eiland gevoel.

Na dezelfde weg weer terug gelopen te zijn ben ik nog doorgereden naar Bobs Cove. Een korte wandeling brengt je naar de grote baai. Hier was me iets te veel wind. Aangezien ik al een wandeling gedaan had, heb ik geen gebruik gemaakt van de vele wandelpaden die ook hier vandaan liepen. Het was gewoon een lekkere pauze tussen al het opruimen en voorbereiden voor mijn reis.

 

Geef een reactie

