Dunedin laat niet los

Tijd genoeg had ik in Dunedin. Uiteindelijk bleek wat een klein probleem leek te zijn, toch een groot probleem te zijn, en stond mijn auto een aantal dagen in de garage. Ondertussen logeerde ik bij de monteur en zijn familie.

Dunedin heeft ’s werelds steilste straat waar mensen aan wonen; Baldwin Street. Ik had tijd genoeg en besloot een wandeling van twee uur naar de straat te maken. Langs de straat liep een trap omhoog en het was bizar om te zien hoe steil de straat is in vergelijking met de huizen. Ik kan er veel over zeggen, maar het is makkelijker om het gewoon even te laten zien.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Na drie nachten gelogeerd te hebben, verschillende tijdschriften uit de bieb gelezen te hebben, en ettelijke kilometers door de stad te zijn gewandeld, was het fijn om weer in mijn eigen vertrouwde auto te rijden. Hoewel… het vertrouwen is wel een beetje weg. Ik kan het niet laten om constant alles te checken. Dat ik op het schiereiland bij Dunedin, zo’n 25km uit de stad, een lekke band kreeg werkte ook niet mee.

Maar voordat dat gebeurde zag ik zeeleeuwen op het strand van Sandfly Bay. Gelukkig waren de zandvliegen vandaag niet aanwezig. Via een steil duinpad liep je het strand op, waar je vrij rond kon lopen tussen de dieren. Je moest 10 meter afstand houden en dat wilde ik ook wel; de zeeleeuwen waren ongelofelijk groot!

IMG_0976

Aan het einde van het schiereiland ligt de albatrossenkolonie. Het schijnt de enige op het vaste land te zijn, maar je moest er wel heel veel voor betalen om ze te kunnen zien. Ik heb dus maar van het uitzicht genoten, en van de vele meeuwen die rondvlogen. Ik hoopte nog op een verdwaalde albatros, maar het mocht niet zo zijn.

Tja, en dan die band… Er zat een enorme spijker in. Ik kon geen krik of sleutels vinden in de auto en dus was ik weer aangewezen op de lieve mensen van Dunedin. Verschillende mensen zijn gestopt, of uit hun huizen gekomen om te helpen, maar het duurde even tot ik een match gevonden had. In de regen heb ik met wat hulp mijn band verwisseld. De volgende ochtend stond ik dus alweer bij een garage. Gelukkig ging het deze keer iets sneller.

 

One thought on “Dunedin laat niet los

Geef een reactie

