Het lijkt wel alsof ik terug ga in de tijd

Je kan veel plannen, maar sommige dingen gebeuren gewoon. Na mijn autoproblemen en twee lekke banden, zat ik een beetje verslagen in Te Anau. Ik had allerlei dingen die ik wilde doen, maar had er tegelijkertijd niet echt zin in. Ik hoorde van Mark dat hij niet naar Nieuw Zeeland kon komen en dat was de druppel. Het was alsof ik alleen maar zat te wachten op het volgende probleem dat zich voor deed.

Ik had gepland om nu ergens aan de westkust te zitten, met nog een hoop reizen te gaan. In plaats daarvan zit ik weer in Adelaide! Maar terug naar het begin. Ik zat in Te Anau mijn geld te tellen en kwam erachter dat ik toch echt weer op zoek moest naar werk en in mijn eentje de benzinekosten om te reizen iets te hoog waren. Ik moest dus strategisch reizen. De hele dag spendeerde ik aan het solliciteren op baantjes in het zuiden van het Zuidereiland.

De volgende dag had ik een gesprek via Skype voor een baan in Lake Tekapo. Ik kreeg weer een beetje hoop en besloot naar Queenstown te rijden. Ik realiseerde me ineens dat alle baantjes wel heel snel zouden beginnen en dat als ik Mark nog wilde zien, ik nu een beslissing moest nemen. Ik had twee opties om te vliegen: vanuit Queenstown of Christchurch. Queenstown was duur, Christchurch was nog een heel stuk rijden. Toen kreeg ik een telefoontje dat ik op sollicitatiegesprek kon komen in Christchurch en besloot ervoor te gaan.

onderweg

onderweg

De volgende dag zat ik in de auto voor een ontzettend lange rit. Ik begon met het stuk dat ik twee weken eerder reed om mijn roadtrip te beginnen. Een beetje wrang. Na 7 uur kwam ik aan op het vliegveld voor het gesprek. Het ging goed en dezelfde avond hoorde ik dat ze me in principe aan willen nemen, maar dat al het officiële werk, de checks en referenties wel goed moesten zijn. Ik boekte een ticket naar Adelaide en zat de volgende dag in het vliegtuig. Daarna kreeg ik natuurlijk nog meer emails van bedrijven die wel een gesprek wilden.

Tja… de dingen gaan toch altijd anders dan gepland. Ik heb in ieder geval weer hoop gekregen. Er zijn dus toch bedrijven die me aan willen nemen en het ziet er allemaal weer iets beter uit dan toen alles mis ging. Nu zit ik nog een dikke week in Adelaide en daarna kan ik een leven in Christchurch opzetten. Ik ga er vanuit dat alles goed komt en ik 3 november aan de slag ga op het vliegveld. Ik zou dan werken bij de verhuur van campers.

Ik moet werken tot mijn visum afloopt, dus moet nog even uitzoeken hoe ik een toeristenvisum kan krijgen om daarna toch nog door te reizen. Ik ga er vanuit dat ik dan eind april en mei rond kan reizen. Ik lijk in ieder geval genoeg tijd te hebben om te plannen!

 

One thought on “Het lijkt wel alsof ik terug ga in de tijd

  1. ha dre,

    grappig dat je 2 berichten na elkaar plaatst die ‘terug naar de toekomst’ en ‘terug in de tijd’ heten. Ook al hebben ze qua inhoud weinig met elkaar te maken.
    Geniet even van je tijd met Mark!

    Marianne

Geef een reactie

