Opnieuw beginnen

Na een paar fijne dagen in Adelaide was het toch wel moeilijk om afscheid te nemen van vriendlief. Tegelijkertijd was ik ook wel weer klaar om lekker naar huis te gaan. In Adelaide kon ik toch weer alleen maar thuis zitten en daar was ik wel weer klaar mee. Hoewel ik zowel gespannen als verwachtingsvol was, stond er in ieder geval een nieuw avontuur te wachten.

Ten eerste een nieuwe baan. Sinds maandag werk ik als customer service rep bij THL, een bedrijf dat verschillende merken campervans verhuurd. Nouja… werken doe ik nog niet. Eerst een twee weken durende training samen met Ross, die ook maandag begon. Ik begin een steeds beter idee van de baan te krijgen, maar het gaat wel even duren voordat ik er het fijne van weet. We moeten een heel boekwerk doornemen met alle details van de 47 verschillende type voertuigen met de bijbehorende voorwaarden, regels, verzekeringen, extra’s etc.

Tot nu toe hebben we een introductie van de hele bedrijfsorganisatie gehad en hebben een dagje meegedraaid in de schoonmaakploeg. We zijn ook verschillende campervans in gegaan om de bedden om te bouwen. Alsof je een IKEA pakket krijgt dat je in elkaar moet zetten. Sommige zijn simpel, van anderen vraag je je af waarom ze het zo ontworpen hebben. Ook hebben we geleerd wat je allemaal uit moet leggen als je een camper laat zien. Alleen al door zo’n ding heen lopen kom je een hoop vragen tegen. Iedereen lijkt te zeggen dat je alles uiteindelijk wel leert en onthoudt. Er hangt een goede, positieve sfeer en dat ik ook heel belangrijk.

Naast een baan heb ik ook accommodatie gevonden. Ik kan er maandag pas in, maar ben blij dat ik weet waar ik terecht kan. Het gaat denk ik de studentenervaring worden die ik nooit gehad heb. In het huis eten ze namelijk elke avond samen, zodat je maar één of twee keer per week hoeft te koken. Het zag er allemaal heel gezellig en netjes uit en mijn kamer komt met wat meubels. Heel handig als je zelf niet zoveel hebt. Toen ik kwam kijken werd ik ook meteen uitgenodigd om te blijven eten, dus dat belooft wat.

Christchurch is een hoop veranderd sinds ik hier voor het laatst was. Er worden nog steeds gebouwen gesloopt en andere worden opgebouwd. Elke week veranderen de wegen waar er aan de weg gewerkt wordt en komen er dus nieuwe omleidingen. Ook het containerwinkelcentrum is weer uitgebreid. Dit houdt het allemaal lekker interessant. Helaas is het weer nog een beetje wisselvallig met temperaturen hoog in de twintig graden in het weekend en gisteren heftige regen- en hagelbuien.

Hoewel Mark niet snapt wat ik in hemelsnaam in Christchurch moet, denk ik dat het wel een leuke zomer wordt. Ik zal veel moeten werken, maar kan dan ook lekker verdienen. Als het weer wat beter wordt hebben ze hier verschillende stranden en evenementen om naartoe te gaan en bovendien komen de Foo Fighters en Rise Against op bezoek. Doe daar dan nog een paar weekendjes naar Kaikoura, Hanmer Springs en Arthur’s pass bij, en dan zie ik het allemaal weer positief in. Net als Christchurch mag ik weer opnieuw beginnen.

 

2 thoughts on “Opnieuw beginnen

  1. Kaikoura en Hanmer Springs, echt super mooie plekken om te zien en ervaren.
    Tony en ik hadden de camper op het strand van Kaikoura gezet en er overnacht,
    Heel bijzonder, een strandwandeling, s’morgens vroeg en mensen kwamen ons vragen om bij hun te ontbijten, wat weer een mooie ervaring was, die gastvrijheid en het warme welkom! Als je ze ziet Des en June, doe ze de groeten. Geniet ervan!

  2. Opnieuw beginnen, elke dag is een nieuw begin, maar intussen bouw je iets op.
    Avontuur, ervaringen en …… Wat je ook doet, het brengt je thuis bij jezelf en daar ligt dat wat jij nodig hebt om een gelukkig, interessant, tevreden en voldaan leven op te bouwen.
    En mensen, vrienden en samen delen hoort daar ook bij.
    Ik wens je veel wijsheid, geluk, liefde en helder zicht op jouw leven en wat jij nodig hebt.
    Liefs van ons

Geef een reactie

