Fiets gefikst

In Nederland is het natuurlijk heel normaal om overal op de fiets heen te gaan. Hier is dat wel even anders. Een helm is verplicht, wat super irritant is. Maar toch wilde ik graag weer eens fietsen en dus kocht ik een oude fiets, een helm, een slot en lichtjes.

Inmiddels begrijp ik wel waarom je een helm moet dragen. Je bent hier namelijk een uitzondering op de fiets. Mensen weten niet zo goed hoe ze met je om moeten gaan. De meeste mensen die hier fietsen hebben een mountainbike of een racefiets. Met een Hollandse fiets ben je al helemaal een uitzondering.

IMG_1323

Toch rij ik iedere dag lekker naar het werk op mijn oude krak. Toen ik bij de fietsenmaker stond zeiden ze dat hij uit 1969 komt. Op het werk zeggen ze dat hij in een museum thuis hoort. Nu heb ik altijd al eens willen proberen om een fiets op te spuiten en dat is dus precies wat ik ben gaan doen!

Mijn fiets was wat roestig dus ik heb eerst uren staan schuren. Daarna heb ik hem met twee kleuren opgespoten. Helaas heb ik geen gereedschap, dus kon ik hem niet uit elkaar halen. Ik zou mezelf daar toch ook niet helemaal mee vertrouwen. Met afplakken kwam ik een heel eind, maar toch zijn er nog wat schoonheidsfoutjes doorheen gekomen.

Ach ja… het resultaat mag er toch wel wezen. Ik ben er best trots op. Hier is ie dan: mijn vernieuwde oude fiets!

 

 

Geef een reactie

