Wonderlijke watervallen

Eindelijk besloot ik om maar weer eens op pad te gaan. Raar eigenlijk dat het af en toe een echte opgave lijkt. Maar zodra ik besloten had om naar Hanmer Springs te gaan, had ik er ook super veel zin in. Hanmer ligt op ongeveer twee uur rijden en is dus prima in een weekend te doen. ’s Ochtends ging ik nog even lekker sporten. We werkten aan de bil- en beenspieren en daar zou ik ook het hele weekend mee door gaan.

Net voordat ik in Hanmer Springs aankwam

Net voordat ik in Hanmer Springs aankwam

In de middag kwam ik in Hanmer Springs aan. Ik had nog een korte stop gemaakt bij een uitzichtpunt dat een collega me aangeraden had. Ik had een schitterend uitzicht over een rivier en een oude brug. Eerst nog even de camping boeken. Gelukkig hadden ze nog een plekje voor me. Daarna ben ik doorgereden naar de start van het waterfall track over een gravel weg.

Er stonden een paar auto’s geparkeerd en op weg naar boven kwam ik ook een aantal mensen tegen. “Veel succes.” Zei één van de meiden, “Het wordt nog behoorlijk steil.” Ok. Ik liep rustig verder en kwam uiteindelijk bij een schitterende waterval. Na de tochten die ik al gemaakt heb valt dit klimmen reuze mee.

IMG_1473

De waterval is 41m hoog en paste helaas niet helemaal in de foto. Het was maar een dunne waterval, die over rotsen met mos kletterde. Hij kwam uit in een soort van stroompje met erg ondiep water. Het was dan ook niet moeilijk om lekker dichtbij te komen. Aangezien er een andere weg terug was, het Spur track, besloot ik die uit te proberen. Ik kwam bij erg mooie uitzichten over de omgeving en het Hanmer bos.

Ik kraakte mijn weg naar beneden over de vele dennenappels. Af en toe lag het pad ook zo vol met dennennaalden dat je er op moest passen om niet uit te glijden. Naar beneden wandelen ging echt zo snel. Ik kwam uit bij een berghelling waar het leek alsof ze de bomen gekapt hadden. Het was nog behoorlijk steil, maar er was niet overal een duidelijk pad. Er leek wel een pad te zijn waar mensen hadden gereden en daar ben ik maar over naar beneden gegleden. Het zal vast niet de goede weg zijn geweest, maar ik heb het overleefd.

Op de camping heb ik lekker wat gegeten voordat ik een avondje naar de thermale baden ging. Het was een hete dag en nog superdruk bij de zwembaden. In het 25 meter-bad kon je eigenlijk geen baantjes trekken en dus ging ik al snel naar de thermale baden. De meeste waren rond de 36 graden, maar er waren ook nog wat warmere, waaronder één met massagestralen en een hele hoop watervallen. Toch een lekkere afsluiting van de dag.

 

Geef een reactie

