Hanmer van boven

Ook de volgende dag in Hanmer Springs stond er weer een wandeling op de planning en ik voelde ’s ochtends mijn spieren al. Zou ik het nu wel doen? Toen moest ik ook nog eens een zandweg over waar een aantal indrukwekkende borden stonden. “Backcountry road.” “Pas op.” “Steile hellingen.” Dat soort dingen. Gelukkig was het maar twee kilometer en zag ik het bordje van het begin van de wandeling. Het leek erop dat ik de eerste van de dag was.

IMG_1518

Eerst klom ik geleidelijk door een bos van dennenbomen. De bomen torende boven me uit en lieten af en toe wat zonnestraaltjes door. Het pad zigzagde langzaam omhoog en ik kwam bij steeds mooiere uitzichten uit. Al snel was ik hoger geklommen dan de dag ervoor. Uiteindelijk kwam ik het bos uit en stond ik op de groene, rotsachtige berghelling naar boven te staren. Het was toch nog wel een eind en het pad ging aardig steil.

Ik begon me af te vragen welke top nou eigenlijk Mt Isobel zou zijn. Een stukje verderop nam ik een korte pauze voor een boterham, maar ik koelde al snel te veel af door de bries die boven op de berg te voelen was. Na nog even door ploeteren kwam ik bovenop aan. Ik moest nog een stuk van de bergkam overlopen voordat ik bij het echte hoogtepunt kwam. Het laatste stukje naar de top was nog aardig steil en ging over losse steentjes en zand. Je moest proberen je eigen zigzagroute omhoog te bepalen.

En daar was ik dan. Helemaal alleen stond ik op de top van Mt. Isobel. Wat een schitterend uitzicht in alle richtingen! Ik zag het bos van bovenaf. Ik zag rijen bergen, keek over één bergketen heen om weer een volgende te zien. Op de terugweg kwam ik nog een aantal andere wandelaars tegen. Uiteindelijk was het mooie ochtend en had ik zelfs nog zeeën van tijd terug in Christchurch.

 

Geef een reactie

