Lake Rotoiti in vogelperspectief

Het was een mooie ochtend met slechts een paar witte wolkjes in de lucht. De weg naar Mt. Robert was een grindweg met een super oude houten brug. Ik zag een paar andere auto’s staan en parkeerde. Het eerste stuk van de wandeling was vlak, maar al snel ging het over een bospaadje omhoog over de stenen. Toen kwam ik op een pad terecht, paddy’s track. Het pad bleef de hele tijd doorgaan en was dus makkelijk te volgen. Ik racete omhoog met lake Rotoiti aan mijn zijde. De uitzichten waren echt fantastisch.

DSCN0546

Moe maar voldaan at ik m’n appeltje bij de hut. Vlak na me kwam er een Tjech. Hij zou nog iets verder gaan lopen. Ik ging achter de hut langs over de ridge en via het pinchgut track weer naar beneden. Hoe ze toch op die namen komen? Dat ging wel heel snel maar… ik kwam op een supergrote parkeerplaats waar mijn auto dus niet stond. Shit! Ik moest de weg nog een heel stuk naar beneden volgen voordat ik m’n auto vond. Ik rende hele stukken en kreeg zelfs een lift naar beneden aangeboden. Maar toen was ik er al bijna. Ik heb dus een heel stuk extra gelopen! Deze wandeling was alle moeite waard voor de wederom schitterende vergezichten.

 

 

2 thoughts on “Lake Rotoiti in vogelperspectief

  1. Wat is Nieuw Zeeland toch mooi, krijg zo weer zin om terug te gaan!
    Geniet met je mee! Tot ziens en veel geluk onderweg!

Geef een reactie

